Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

„Nem normális...”
2016. január 28. 16:45 | Írta: Stumpf András

„Magyarország nem normális ország” címmel jelent meg interjú Nemes Jeles Lászlóval a német Jüdische Allgemeinéban csütörtökön. A Saul fia rendezője a lap szerint arról beszélt, hogy Magyarországon félelmetes számban vannak az antiszemiták, az ország politikusai és polgárai sem normálisak. „Rágalom minden nekem tulajdonított szó” – áll a produkció által a Mandinernek eljuttatott Nemes Jeles-közleményben.

„A zsidógyűlölet Magyarországon, ahogy korábban, most is nagyon széles körben elterjedt. Sokan legszívesebben újranyitnák a koncentrációs táborokat, ha megtehetnék inkább tegnap, mint ma” – nyilatkozta Nemes Jeles László a Jüdische Allgemeinének adott interjújában. Az Oscar-jelölt Saul fia rendezője szerint a koncentrációs táborok újranyitására vágyók nem alkotnak ugyan többséget a magyarságon belül, de elegen vannak ahhoz, hogy félelmetes legyen a helyzet.

Az interjú a „Magyarország nem normális ország” címmel látott napvilágot csütörtökön, a cikkben Nemes Jeles a következőket mondta az Orbán-kormány antiszemitizmusával kapcsolatos kérdésre:

„Régi hagyomány Magyarországon, hogy a tűzzel játszanak. Például: máig nem esik szó arról, hogyan kollaboráltak a németekkel a náci időkben, a politikusok pedig örömmel hevítik a létező antiszemitizmust. Másrészt az Orbán-kormány keményen kiáll az országban lévő zsidó közösségek mellett. És a széles körben tapasztalható antiszemita hangulat ellenére a Claims Conference nagyvonalú támogatása mellett kaptunk állami pénzeket Magyarországtól is. Tudnia kell: Magyarország nem normális ország  a politikusai és polgárai egészen biztosan nem.” 

Buta, felszínes filmfesztiválok?

Nemes Jeles a cikkben nem csak a magyar népet osztotta ki – a rendező mindazokat a helyszíneket is leszólta, ahol filmje díjat kapott. (A Saul fia eddig a Cannes-i fesztiválról és a Golden Globe-ról is trófeával távozhatott.) 

„A díjak nagyon meglepőek. De untatnak is. Időpocsékolásnak érzem őket. Az olyan rendezvények, amilyen mondjuk a Cannes-i vagy a Los Angeles-i, felszínesek, értelmetlenek, buták. Forgattam egy filmet a holokauszt borzalmairól, ezen semmi ünnepelni való nincs. Az embereknek a filmről és annak történetéről kellene beszélniük  nem pedig Angelina Jolie ruhájának hosszáról.”

Az elsőfilmes Nemes Jeles, aki korábban A bukás című filmet nevezte „harmadik birodalmi propagandának” és „Führer-glorifikációnak”, most többek között a Schindler listáját és Az élet szép című filmet nevezte butaságnak.

„Az Hollywood. Ezek a filmek felépítenek egy érzelmi feszültséget, hagyják, hadd sírjon a néző, ezzel a megkönnyebbülést segítik. Az emberek utána jobban érzik magukat. Emlékeztetőül: hatmillió zsidót öltek meg. Nincs semmilyen okunk, ami miatt jobban kellene éreznünk magunkat.”

Frissítés: A Saul fia produkció sajtófőnöke, Kubik Elvira telefonon megkereste szerkesztőségünket, és azt mondta, a Nemes Jelesnek tulajdonított idézetek ebben a formában nem hangzottak el, a rendező nem ezt mondta a német lapnak. (Amennyiben megkapjuk a produkció hivatalos állásfoglalását, természetesen közzétesszük.)

Frissítés2: A közlemény: „A Saul fia rendezője és producerei döbbenten értesültek a Juedische Allgemeine cikkének tartalmáról. »Rágalom minden nekem tulajdonított szó«  nyilatkozta Nemes Jeles László rendező. Az idézett mondatok nem hangzottak el az interjúban, ezért a film producerei azonnal megindítják a német lap ellen a szükséges jogi lépéseket.”

A bejegyzés trackback címe: http://fesztival.mandiner.hu/trackback/19858


Összesen 440 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Elment ennek a józan esze.

Válaszok:
Fer70 | 2016. január 28. 17:27
Békanász a hasadon | 2016. január 28. 17:52
Gombóc XVI. Artúr | 2016. január 28. 18:03
tesz-vesz | 2016. január 28. 18:30
Energetikus | 2016. január 28. 18:37
mahun | 2016. január 28. 19:29
kurbitalis | 2016. január 28. 19:48

"Az elsőfilmes Nemes Jeles, aki korábban A bukás című filmet nevezte „harmadik birodalmi propagandának” és „Führer-glorifikációnak”, most többek között a Schindler listáját és Az élet szép című filmet nevezte butaságnak."

Az "sztárrendezőnek" nem csak a józan esze ment el, hanem a gyógyszere is elgurult. Valaki lekeverhetne már ennek a nyikhajnak egy sallert.


Uram atyám, ez az ember egy rakás szar. Életemben nem olvastam ilyen nagyképű, arrogáns, pökhendi véleményt.

Válaszok:
Szergej Csagajev | 2016. január 28. 18:35
kurbitalis | 2016. január 28. 19:51

Valahogy a siker elvette Jeles eszét, akár korábban Kertész Imréét. És Jeles nem tanult Kertész Imre keserű példájából, csak jár a szája, jár... Úristen, az önfegyelem tényleg kevés. Valódi kiegyensúlyozottság, valódi szerénység nélkül csak rombolunk magunk körül.

Válaszok:
rajgy | 2016. január 28. 18:47

Én nem nyitnám újra koncentrációs táborokat, de ezért a mondatért kipofoználak Magyarországról Tróger! Provokátor tróger ez a Jeles.


Azt hiszem, Bayer mondatát felhasználva, ez a Jeles a magyarországi antiszemitizmus oka. Nem a filmje, hanem a nyilatkozatai miatt.

Amúgy láthatóan egy buta provokátor.


Tényleg, mi lesz ha a migránsok elkezdik ezeket aprítani? Az ilyen beszólások után ki a fene fog szolidaritást vállalni velük?

Nincs egy tisztességes magyar zsidó, aki azt mondaná, hogy elég ebből az ámokfutásból?


A Wannsee konferencia jegyzőkönyve is megállapította, a legrátermettebb zsidók túlélik a koncentrációs táborok megpróbáltatásait. Másrészt Köstler szerint a zsidók kis lélekszáma miatt sok közöttük a beltenyészet miatti gyengeelméjű. Nemes Jeles melyik ághoz tartozik?

Válaszok:
kohntalan | 2016. január 28. 17:23
feritekeri | 2016. január 28. 17:27
Békanász a hasadon | 2016. január 28. 17:58

"ha így folytatódik, elképzelhető, hogy megkapja az oscart és tiltakozásul öngyilkos lesz"

ez jó :)


6 millió zsidó egy dolog!

De a dinoszauruszok meg kipusztultak B*SSZAMEG!!! Azt az önző zsidó mindenedet!

Ha egyébként meg nem fogok tudni időben hazaérni, hogy a kutyámat elvigyem az állatorvoshoz. :(


Vannak érdekes fazonok a filmiparban, de ilyennel, hogy valakinek a nyilatkozatai kimerülnek abban, hogy fölényeskedve kioszt mindenkit, sértődötten vádaskodik, ilyennel még nem.
Olyan ez a Nemes, mint valami hülye, meg nem értett hisztis tinédzser.

Jah, és egyébként a zsidóság gyakorlatilag reneszánszát éli ma Magyarországon, miközben Nyugat-Európából, főleg Franciaországból, menekülnek a zsidók, és nem azért, mert unják az életüket...


Sokáig azt hittem, hogy egy értelmes ember.
Tévedtem...


"az ország politikusai és polgárai sem normálisak"

incl. Nemes Jeles.

Nagyon teker valami Oscarra, vagy nagy film rendezésre, legjobb módját választotta.


Na jó, akkor ennyit a Saul fiáról, és rendezőjéről. Nemes is felsorakozott az országot, a magyarokat rágalmazó Schiff András és Fischer Iván mellé. Ezért érdemes volt támogatni.

Válaszok:
Megtalálta | 2016. január 28. 18:13

"Úgy feldicsérni a saját alkotását, hogy másokat ócsárol..."

Egészen elképesztő, ahogy osztja az észt. A magyargyalázó részre még azt mondanám, hogy a szokásos hungary-bashing, bár már azta részt is elég durva tempóban nyomatja. (Magyarországon nem nyitottak koncentrációs tábort, úgyhogy nem értem, mit zagyvál össze) de utána a többi..

Ez a fickó szimplán rongy ember.


Ilyet még Fischerék sem mertek volna megengedni maguknak. Ez minden határon túlmegy.


"Például: máig nem esik szó arról, hogyan kollaboráltak a németekkel a náci időkben" ( a magyarik).

Bizony nem esik róla szó+ Csak mindennap. Én is, Te is!

Antiszemita nem normálisok adójából dobták össze a pénzt a filmre egy szintén antiszemita zsidó kormánybiztossal az élen.


Andivajnának kiesik a szivar a szájából!
Mi kell még több a nem munkájából megélni akaró zsidónak, mint az üldöztetés?


Nem is azon akadok ki, hogy az egész országot és az összes politikust minősíti nem normálisnak, mert ilyesmihez már hozzászoktam. Abban pedig sajnos igaza van, hogy ijesztően sok antiszemita termett itt az utóbbi évtizedben. Ez bizony annak is a következménye, hogy a rendszerváltozás után a baloldal szinte választásokat tudott eldönteni a politikai ellenfelekre irányuló (alaptalan) antiszemita vádaskodásaival. Nem igaz tehát, hogy itt mindig olyan rengeteg antiszemita volt. A régi rendszerben felnőtt fiatalok nem találkoztak ezzel a szamársággal, nem voltak és nem is lehettek antiszemiták. Egy idő után megrökönyödve néztük, hogy forgatják a fejünk fölött ezt a pörölyt.

De a problémához visszatérve, azon vagyok igazán kiakadva, hogy Nemes László a cannes-i fesztivál idején még elérzékenyülten nyilatkozta, hogy mennyire fontos számára Spielberg véleménye a filmjéről, mivel ott volt a közreműködők között a Schindler listája készítésekor. Akkor még nem azt mondta, hogy milyen butaság az a film.

Abban is igaza lehet, hogy a filmes celebvilág álszent és hazug módon ünnepelgeti magát a filmek apropóján, de talán nem kellene velük összekeverni bennünket átlagos nézőket. Én nem ünneplem ezt a filmet, hanem katarzist élek át vele, mint minden igazán jó irodalommal, színházzal, mozival. Ez a műalkotás funkciója, s az a jó mű, amelyik a katarzist ki is váltja. Nemes László filmje eléri a célját, ezért jó.

Válaszok:
lilaremény | 2016. január 28. 18:29
hátakkor | 2016. január 28. 18:55

" Elég megnézni itt a kommenteket. Sok gyűlölködő, ostoba ember írogat ide."

veled együtt kábé 3..4.


"a mandiner törzstábora jelentkezne elsőként egy koncentrációs tábor őrségébe"

Veled az élen..


Ja, és a németek pedig jobban tennék, ha nem a mi nemnormálisságunkon köszörülnék a nyelvüket, mert a háborúban történtekért - akármilyen kollaboránsok is voltunk - mégiscsak őket terheli a felelősség; arról pedig meglehetősen széleskörű vita zajlik Európában és a világban, hogy jelenleg mi vagy ők nem vagyunk normálisak. Nálunk elég egyöntetű a vélemény, hogy ők nem azok, s alighanem másfelé is mi állunk nyerésre.

Válaszok:
respondent | 2016. január 28. 18:30

Nézze csak meg nyugodtan, mert kitűnő film. Mindenféle koncentrációs tábor lényege ott van benne: a gulagoké, a recskié, a maoista, polpotista retteneteké is.

Ez a fiú az elején még szimpatikus, laza nyilatkozatokat tett. Mostanra teljesen érthetetlenül belefeszült valamibe. Ez azért baj, mert a sufniban alázattal csinált egy igazán eredeti filmet. Ha a fogadtatásától megbolondul és elszáll magától, soha többé nem tud majd hasonlót csinálni.


Anyádat! Te nem vagy normális. És akkor még rinyál, meg nyávog az egész ballib oldal, hogy miért nem lehet végre együtt örülni a nagyszerű sikernek. Ennek örüljünk?


Itt már rég nem a filmről van szó, hanem ennek a tetűnek a szuperegójáról.


Ez lehet, hogy a díjért viselkedik ilyen ocsmányul, hátha nagyobb esélye lesz rá?

Válaszok:
Vagasiferikeee | 2016. január 28. 18:53

"Régi magyar mondás:
" ne kend be sz-ral azt a kilincset,amit meg akarsz fogni!"

Miután megfogta a kilincset és belépett, na UTÁNA szarta össze a teljes házat.


Legyen csak nyugodtan őszinte, legalább mindenki tisztában van vele, hogy honnan fúj a szél.


Ezek után nincs az a pénz, hogy megnézzem a filmjét. Tökéletesen mindegy, milyen minőségű, vagy hogy mennyi díjat nyer.
Egy ilyen aljas, utolsó rohadék provokátornak nem teszem meg ezt a szívességet.


Rendben, Nemes Jeles!
Ezek után mit vársz?

Válaszok:
Steve2006 | 2016. január 28. 19:02

Undorító kis faszkalap. Szerintem azért viselkedik ilyen aljadék szemét módon, hogy nagyobb esélye legyen az oszkárra. De szerintem vissza kéne fizetnie a százmilliókat, amit a magyar adófizetők pénzéből kapott a szaros filmjére. Ezek után biztos, hogy nem nézem meg, most már nem vagyok rá kíváncsi. Pedig elszántam magam rá, mert hogy együtt kell örülni, meg mégiscsak magyar siker, meg a többi. A nagy lószart! Rohadt kis karrierista görény.


"Abban pedig sajnos igaza van, hogy ijesztően sok antiszemita termett itt az utóbbi évtizedben"

Nem termett az. Lett!

Azt nem értem, ha egyfolytában növekszik az antiszemitizmus és mint halljuk már mindenki az, akkor hova lehet még növekedni? 110%? 200%? 1000%

Válaszok:
kori | 2016. január 28. 19:22

Ez a faszi még Géfodoron is túltesz.


A damaszkuszi út úgy látszik nem egyirányú utca: most azt láttuk ahogy Pálból Saul lett, egy kikeresztelkedett család sarja nevet, vallást és közösséget váltott.


"Azt hiszem a kommenetek fenyesen igazoljak Nemes szavait. "

Nemes szavait semmi nem igazolja. Mark Bolt jelentkezett egyedül láger őrnek..

Válaszok:
Morgen | 2016. január 28. 19:43

Gondoltam, hogy az a pár itteni turbózsidó igazat fog adni neki. Elvégre egy elmegyógyintézetből szabadultak, ugyanaz a fóbiájuk.


Köstler valamivel bonyolultabb feltételezéssel él. Szerinte a mai zsidóság a Jeruzsálem elpusztítása után a Rajna vidékére áttelepített római legionáriusok magukkal vitt feleségeinek leszármazottaiból, a Földközi-tenger melléki városokban végzett hittérítésből és a Volga Kaukázus közötti térség kazár birodalom áttéréséből származik.

Nem véletlen, hogy igencsak hasonlítanak a grúzokra, örményekre. Egy film szerint Sztalin fiát fogságba esése után a németek zsidónak vélték. Egy, nem a filmből való felvétel szerint nem volt alaptalan tévedésük.
(https://hu.wikipedia.org/wiki/..)

Hogy mintegy ezer éve élt négy anyától származnának? Hogyan lehettek akkor pár száz év múltán annyian, hogy főleg pénzükre éhes angol és spanyol királyok jobbnak látták tömegesen elüldözni őket?

Válaszok:
Békanász a hasadon | 2016. január 28. 19:10
Arma Gedeon | 2016. január 28. 19:13

Hogyne, ha nagyon megerőltetjük magunkat, akkor úgy 250 kommentből 20-ra azt lehet mondani, hogy igazolják a szavait.
Akárhogy nézem, ez így elég gyenge arány, és nem igazol semmit.


Ez a pár itteni agyhalott is pont erre zendített rá. "A kommentek bizonyítják".

A zsidóságon egyre jobban elhatalmasodik egyfajta kollektív pszichózis. Lassan olyanokká válnak, mint a szcientológusok. Egy agresszív, mindig mindenért másokat hibáztató fanatikus vallási szekta.


"Frissítés: A Saul fia produkció sajtófőnöke telefonon megkereste szerkesztőségünket, és azt mondta, a Nemes Jelesnek tulajdonított idézetek ebben a formában nem hangzottak el, a rendező nem ezt mondta a német lapnak. (Amennyiben megkapjuk a produkció hivatalos állásfoglalását, természetesen közzétesszük.)"

De akkor mit mondott? És ezeket ki mondta helyette?

Válaszok:
Chief Pilot | 2016. január 28. 19:20
hátakkor | 2016. január 28. 19:36

Én teljesen egyetértek hogy Magyarország nemnormális ország. Végignézek az úgynevezett normális országokon és azt látom hogy nemnormálisnak lenni az EU-ban egy privilégium. Kevés olyan hely van ahol ennyire nyílt a a szólásszabadság és olyan kormányuk van aki a nemzete érdekei szerint politizál. Gondolom a rendező úr nem így értette a dolgot de én így értelmezem.

Másrészt nagyon kíváncsi vagyok hogy tényleg azt nyilatkozta e hogy a magyarok szeretnék újra megnyitni a koncentrációs táborokat. Ez ugyanis nettó hazugság. Ha valóban ezt mondta és komolyan gondolta akkor nem szeretném ha a jövőben egyetlen kurva állami forintot is kapna. Ha így folytatja mindenki leszólását aki segített neki, díjazta vagy finanszírozta a filmjét akkor érdekes lesz hogy ki fogja finanszírozni a következőt.

Válaszok:
túlélő | 2016. január 28. 19:29

Remélem így van. Vagy a rendező úr valamilyen tudatmódosító hatása alatt lehetett hogy beszólt gyakorlatilag mindenkinek akinek köszönettel tartozna. Érdekes lesz a folytatás.


Ez az ember hazudik vagy nem ismeri a magyarokat!
Az általánosítás vezetett ahhoz a tragédiához amiből ő filmet készített,és most ő is általánosît?


Van rá esély. Állítólag nagyon erős a mezőny és egyáltalán nem biztos hogy ez a film fog nyerni.

Válaszok:
túlélő | 2016. január 28. 19:34

Akkor ez valami olyasmi, mint a Teller levél?


Én örülnék, ha tényleg ez történt volna, de már nem tudom, mit higgyek.

Válaszok:
sirwalter | 2016. január 28. 19:39
sirwalter | 2016. január 28. 19:39

Egyetértek. Kevés nyugati országban van akkora szólás szabadság mint itt. Maradjon is így.


A holokauszt-tagadásos esetet leszámítva tényleg ez a helyzet.


"Most megnyugodtam.
Nem vagyok magam.
Köszönöm Nemes Jeles!"

Már ketten vagytok..

Válaszok:
Az igazi sztrovacsek | 2016. január 28. 19:37

. "Az olyan rendezvények, amilyen mondjuk a Cannes-i vagy a Los Angeles-i, felszínesek, értelmetlenek, buták. "

Így van. A rendezőik is buták. Ugye,nem azt akarod mondani, hogy az okosoknak osztogatják a díjakat?


"Frissítés: A Saul fia produkció sajtófőnöke telefonon megkereste szerkesztőségünket, és azt mondta, a Nemes Jelesnek tulajdonított idézetek ebben a formában nem hangzottak el, a rendező nem ezt mondta a német lapnak. (Amennyiben megkapjuk a produkció hivatalos állásfoglalását, természetesen közzétesszük.)"


Annyira tudtam, hogy ferdítési, vagy értelmezési huba lesz..


"Az idézett mondatok nem hangzottak el az interjúban, ezért a film producerei azonnal megindítják a német lap ellen a szükséges jogi lépéseket.”

Akkor a lap provokál?
Akár így, akár úgy, ez már megint egy szarügy.

A normális polgár soha, senkinek sem hisz már régóta.

Válaszok:
Volksleiter | 2016. január 28. 20:36

Ugyanis az embereknek tele van a "hocipoje" az illegalis bevandorlokkal.

Azok sem mind szemiták, akik beözönlenek. Vannak Maliból, Afganisztánból is.

Nem a szemitizmusukkal van baj.


És nem emlékeztetőnek, hanem előrejelzésnek: idén 4 millióan jönnek be, nem 1,1 millióan, mint 2015-ben.


"Juedische Allgemeine "

Jó a gerilla-trash marketing..


Elem megint lukra futott.
Nemes Jeles szavai lehet, hogy el sem hangzottak.
Elem már régen leégette magát, eggyel több, vagy kevesebb, nem számít.
Egy biztos: Ügyetlen provokátor szegény.

Válaszok:
Megtalálta | 2016. január 28. 19:48
lilaremény | 2016. január 28. 21:28

A német zsidóknak aztán lehet okuk haragudni a magyarokra. Elvégre nem engedtük át az országon azokat akiknek a gyerekei majd elvágják egyszer a torkukat. Európa zsidó lakossága már tényleg csomagol, Franciaországból ezerszámra költöznek át Izraelbe és az USA-ba. A zsidó értelmiségiek európa szerte dícsérik Orbánt a migránskérdés gyors és hatékony megoldása okán. De a német zsidók ezek szerint nem tartoznak ezek közé. Pedig ott is el fog jönni a nap amikor elő kell venni a koffer, és az nem a magyarok miatt lesz.

Válaszok:
sirwalter | 2016. január 28. 19:58
kurbitalis | 2016. január 28. 19:59

Adott egyáltalán interjút ennek a lapnak, vagy mi a fene ez a Jüdische Allgemeine?


Te is német zsidó vagy? :)

Válaszok:
kuc-kuc | 2016. január 28. 19:55
csehov | 2016. január 28. 20:09

Nem kéne ilyen korán bebaszni.


Nem. Díszcigány. :)

Válaszok:
kuc-kuc | 2016. január 28. 20:07

A német zsidók? Nem hiszem. Izraelben vagy Floridában jobb a klíma.


Ebben az esetben nem kívántam senkit minősíteni. Csak azt jegyeztem meg, hogy néhány száz év alatt négy anya leszármazottai nem válhattak országos gondot jelentő népességé.



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó