Úgy tűnik, Révész Máriusz, a kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos nem csak nagy vehemenciával vetette bele magát a kormánybiztosságba, hanem valóban komolyan is veszi azt: már több javaslatot is készített, legújabb kezdeményezése pedig egy olyan, bringázásról szóló sajtóbeszélgetés volt amelyre meghívta Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettest, Kürti Gábort, a Magyar Kerékpárosklub elnökét és a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumon belül nem régiben alakult kerékpáros főosztály vezetőjét, Berencsi Miklóst. Révész Máriusz azt ígérte: hasonló, a kerékpározás aktuális kérdéseit végig taglaló sajtóbeszélgetés ezentúl félévente lesz.
A kerékpárügyi kormánybiztos első körben beszámolt az elmúlt időszak eredményeiről és munkáiról. Ezek egyike az a sokak számára problémát, de legalábbis kellemetlenséget okozó „rendszámügy”: a jövőben a kerékpártartók miatt nem kell átszerelni a rendszámot, hanem bevezetnek egy harmadikat, amelyeket alapból fel lehet tenni a kerékpártartókra. Ez mindenképpen más színű lesz, mint a „rendes” rendszámok, méghozzá valószínűleg szürke.
Révész Máriusz elmondta: öt kormány-előterjesztést is elkészítettek már: elkészült a Kerékpárút Nyilvántartó Rendszer jogszabályi háttere; csináltak javaslatot a kerékpárutak kezelésének Közúthoz történő rendelésére; az ország különböző közbringa-rendszerei közötti átjárhatóság biztosításáról; a kerékpáros szektort érintő 32 milliárd forintnyi forrásról; és van egy komplexebb javaslatuk is, amellyel a kerékpáros munkába járást szorgalmaznák. Ebben többek között olyanokban gondolkodnak, mint költségtérítés a bringával dolgozni járóknak vagy éppen adókedvezmény a munkáltatóknak ahhoz, hogy biciklit vegyenek az alkalmazottaiknak. Révész Máriusz szerint hasonló elv miatt javasolják ezeket, mint amiért az autóval munkába járók is kaphatnak költségtérítést vagy éppen bérletet a közösségi közlekedés eszközeire.
Budapest kerékpárosbarát – kezdte rövid beszédét Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes, aki nagyrészt elsorolta az elmúlt évek budapesti bringás fejlesztéseit a BuBi-tól kezdve a különböző kerékpárutakig, majd felhívta a figyelmet arra, hogy a következő években mintegy 8,5 milliárd uniós forrás juthat kerékpáros fejlesztésekre a fővárosban. Ezt követően újfent visszautasította, hogy a városvezetés vissza akarná fejleszteni a kerékpáros közlekedést Budapesten, szerinte ez eszük ágában sincs. Elmondta azt is: a Magyar Kerékpárosklubbal közösen dolgoznak egy 15 pontos, bringázást érintő javaslatcsomagon, melyet hamarosan ismertetnek majd.