Kínai segítséggel újíthatják fel a Budapest-Belgrád vasútvonalat

2013. december 20. 13:25

Magyar-kínai tárgyalások kezdődtek a Budapest-Belgrád vasútvonal felújításáról. Az illetékes kínai bizottság és a magyar kormány arról egyeztetnek, hogy milyen feltételekkel, milyen arányban vegyen részt Kína a tervezett 2,89 milliárd dolláros beruházásban.

2013. december 20. 13:25

A Budapest és Belgrád közötti 374 kilométeres vasúti pályából egy 40 kilométeres szerb szakaszt már modernizáltak, így 334 kilométer hosszan kell a vasútvonalat kétvágányúvá tenni, villamosítani és alkalmassá tenni a magas végsebességű közlekedésre.

A Magyar Fejlesztési Bank vezeti a pénzügyi tárgyalásokat, amelyek során a legfontosabb feladat a kivitelezésben való kínai részvétel arányának és a finanszírozási feltételeknek az összehangolása. Az előzetes becslések szerint a beruházás költsége 2,89 milliárd dollár lesz – közölte Szijjártó Péter. Az államtitkár ismertette, a szakmai kivitelezési tárgyalásokért a MÁV felel, annak figyelembevételével, hogy az új vasútvonalnak három funkciót is el kell látnia: gyors nemzetközi személy-, illetve teherforgalmat kell bonyolítania, valamint a Magyarországon belüli és budapesti elővárosi forgalomban is előrelépést kell jelentenie.

Kína a tavalyi Kelet-Közép-Európa(KKE)-Kína csúcstalálkozón, Varsóban ajánlotta fel, hogy tízmilliárd dolláros alapot hoz létre a kelet-közép-európai térség infrastrukturális fejlesztésére. A MÁV és a Szerbiai Vasutak vezérigazgatója idén májusban írt alá szándéknyilatkozatot arról, hogy kétvágányú, végig villamosított, óránként 160 kilométeres maximális sebességet lehetővé tevő vasúti pályát építenek ki a két főváros között. A vonatok menetideje így a jelenlegi hét-nyolcról három óra alá csökkenne.

A Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítése érdekében Kína, Magyarország és Szerbia között kezdődő együttműködésről idén november 25-én állapodtak meg az érintett kormányfők.

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Agnieszka
2013. december 20. 16:00
A vasúti közlekedés nagyon fontos, soha nem felejtem a döbbenetet, mikor Angers-ből Párizsba, sok-sok évvel ezelőtt talán cca. 2 óra alatt jutottunk föl. Biztos nagyon jó lenne, főleg, mert azért még mindig elég sok magyar lakik arrafelé, nem beszélve Szegedről, ahová gyalázatosan hosszú az út és szintén elég sok magyar lakik ott is. Személyesen jobban örültem volna a Budapest Varsó tengelynek, de lehet, h. mindegy lesz, a Nyugati-Liszt Ferenc vasúti összeköttetés évtizedek óta tartó elbliccelését nem tudom másnak, mint a taxis lobbi erejének tulajdonítani...
almafa
2013. december 20. 15:46
Árulja már el valaki! Mi ebben az üzlet nekünk? Mikor fog ez megtérülni? Mi szükség van erre egyáltalán? Avagy, mit takar ez az egész?
Burmin
2013. december 20. 15:34
Tulajdonképp melyik vonalról van szó ? A BP-Kiskőrös-Kelebia vagy a BP-Kecskemét-Szeged-Szabadka vonalról ? Nekem az utóbbi szimpibb lenne, mert gyorsabban lehetne Szegedre eljutni...
Secnir
2013. december 20. 15:28
ööö... ...egyik szemem sír, a másik ferde. tessék utánaolvasni, majdnem ugyanaz játszódik le, mint az elmúlt tíz évben afrikában - kína terjeszkedik. pumpálja a pénzt ezerrel, befektet, épít. cserébe követel, nem keveset. afrikából élelmiszert és kőolajat. cserébe pl. hatsávos autópályákat épít. viszont azok olyanok is, tessék utánaolvasni, hogy milyen minőségűek. félek, ugyanaz lesz itthon is: befektet akárhány milliárd forintot, cserébe viszi, amit aláírt (nem lesz publikus), látszólag megépül a kínai minőségű vasút, és kész. majd ráírják: Esős időben csak szobában lehet vele játszani.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!