Oroszország: mi marad, ha betiltják az alkoholreklámokat?

2012. augusztus 6. 13:22
A Vlagyimir Putyin miniszterelnök által aláírt rendelet szerint Oroszországban alkoholreklámokat nyomtatott és elektronikus médiafelületeken is tilos lesz közzétenni, az orosz médiában az éves hirdetési szerződések nagy részét azonban éppen ezek a hirdetések töltik ki.

Nyomtatott felületeken 2013. január 1-jétől, az orosz weboldalakon pedig a jogszabály hivatalos megjelenésétől kezdve tiltja a korlátozás az alkoholtartalmú italok promócióit. Az orosz médiában az éves hirdetési szerződések nagy részét azonban éppen ezek a reklámok töltik ki. Oroszországban az alkohol értékesítése nőtt az elmúlt években, a fogyasztás pedig már így is több mint a duplája az Egészségügyi Világszervezet által meghatározott kritikus szintnek – írta az UPI egy 2011-es cikkében.

Gennagyij Onishchenko Közegészségügyi Igazgató már 2010 augusztusában kérte az embereket, hogy hallassák hangjukat és tegyenek valamit az alkoholtartalmú italok reklámozása ellen. A hatóságok akkor korlátozták a 15 százaléknál erősebb italok eladását este 11 és reggel 10 óra között. Az alkoholprobléma megoldása nagy teljesítmény lehetne egy olyan országban, ahol a kormány adatai szerint több mint 23.000 ember hal meg évente alkohollal összefüggő okokból.

Az alkoholos italok reklámozása az utóbbi időben Magyarországon is megnőtt, főleg a sör termékkategóriában, amely nagy részben betudható a futball Európa-bajnokságnak is – áll a GfK Leaflet Monitor kutatásában. Szakértők szerint az internetes reklámok tilalmát nehéz lesz érvényesíteni. Továbbá, ha a vállalatok úgy határoznak, hogy kihúzzák magukat a hirdetési jogszabály alól, akkor egyszerűen olyan internetes portálokat választanak a hirdetésre, amelyek nem kötődnek az országhoz.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés