Meccsben vannak

2012. szeptember 10. 13:22

Málnay B. Levente
Médiapiac
Korábban maximum négy-öt mérkőzés került egy fordulóból képernyőre, közülük adott esetben csak egy jutott nekünk, az új szezonban viszont már mi magunk is öt-hat mérkőzést adhatunk fordulónként. Interjú.

„Csökkenő veszteséget mutat a Chello Central Europe Zrt. Milyen stratégia mellett lehet a jelen helyzetben komoly invesztíciókat finanszírozni és nyerő helyzetbe hozni a társaságot?

Pénzügyi adatokat nem kommentálunk, az ugyanakkor látható, hogy az elmúlt két évben mi mindent tettünk. Egyfelől portfóliót erősítünk, másfelől portfóliót tisztítunk: a Spektrum arculatot váltott, a Zone Club megszűnt, a Megamax elindult a magyar piacon, a sporttartalmakat megerősítettük, a Deko TV-t átmárkáztuk és átpozicionáltuk Spektrum Home-má, a SportM-et újradefiniáltuk. Legutóbb pedig a Zome Romanticából és a Filmmúzeumból létrehoztuk a Film Cafét és a Film Mániát.

A társaságunk az elmúlt hat évben öt különböző cégcsoportot vagy cégcsoporttól csatornákat vásárolt fel, több esetben teljes portfóliót, annak valamely eleméért. Logikus tehát, hogy a portfóliónkat kiigazítsuk, finomítsuk, ezáltal keresettebb, piacképesebb kínálatot alakítsunk ki. A portfólió gazdagításán túl több olyan ésszerű szervezeti változtatást hajtottunk végre, amelynek az üzleti mutatókban is meg kell mutatkoznia. Csak egy példa: korábban hat cég szállított szinkronokat a cégcsoportunknak, az utóbbi másfél évben már csak kettő.

Mi a sporttartalmak súlya a teljes portfólióban?

A huszonnégy csatornánkból hat sportadó, ebből három a magyar, kettő a cseh és a szlovák, egy pedig a román piacon működik. Jelentős a súlyuk, bár vannak nézettebb csatornák a portfóliónkban. A Sport1 ugyanakkor a magyar és a cseh piacon is a legnézettebbek között van a kínálatunkon belül. A sportszeretők tábora olyan ragaszkodó közönség, amely egyfelől igényes, amikor a kedvenc műfajáról van szó, másfelől elég eltökélt abban, hogy az őt érdeklő tartalmat megnézze, ami erősíti a pozíciónkat.

Nemrég jelentettük be a Magyar Televízióval közösen a magyar focibajnokság jogainak meghosszabbítását. Ez lehetőséget nyújt arra, hogy a korábbiakhoz képest még több meccset közvetítsünk. Korábban maximum négy-öt mérkőzés került egy fordulóból képernyőre, közülük adott esetben csak egy jutott nekünk, az új szezonban viszont már mi magunk is öt-hat mérkőzést adhatunk fordulónként. További nagy lépés, hogy a Bajnokok Ligája első csomagját mi szereztük meg három szezonra, és szintén sokat várunk az FA-kupától, amelynek a közvetítési jogát nemrég nyertük el. Nálunk vannak az amerikai sportok, és további három évre meghosszabbítottuk a spanyol bajnokság jogait.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés