A szubkultúrák halála

2013. augusztus 14. 17:58
Szabó Máté
Campusonline
A fesztivál már nem ugyanaz a fesztivál. A nem lázadó fiataloknak tökmindegy, milyen zenét hallgassanak.

„Aztán a 2010-es évekre kicsit minden megváltozott. A legnagyobb közhely lenne az internetre fogni az egészet, de mégis, nagyon közhelyes leszek, és az internetre fogom az egészet. Mert gondoljunk bele: mi az, ami alapvetően megváltoztatta az életünket tíz évvel ezelőtthöz képest? Nekem mondjuk több minden, például megszerettem egy csomó főzeléket, de leginkább az, hogy ma már mintha egy sokkal kényelmesebb világban élnénk. Nem csak én mondom egyedül azt, hogy a YouTube generáció számára már nincs meg a kazettamásolgatás élménye, és egyáltalán az, hogy kuriózumként tekintsen önmagára, mert épp Gangsta Zolit hallgat, míg mások PaDöDőt. Ma már mindenki, mindent hallgathat, és ez tök jó. És ez pont egy olyan fiatal közeget talált meg, amit már szinte minden téren formált a hálózatos társadalom. Kicsit furán hangozhat – főleg így válság idején – de a mai fiatalnak már nincs miért lázadnia. Megvan neki az iPhone, a Facebook, a Tumblr, az Instagramm, egyszóval minden olyan trendi kapcsolódási pont, vagy épp társadalmi ingert kiváltó tényező, ami pont a szubkultárák jellemzője volt. Most már tömegkommunikációs eszközökkel otthonról, bármikor képes azt az életet élni, amihez régen az ABC mögé kellett volna menni, és Blinket hallgatva cigizni. És itt jön az, hogy nem csak az internet, de a szórakoztatóipar is így szolgálja már ki a fiatalokat. Egy hatalmas nagy »social media« kultúra van, ami mindent fogyaszt. És ha szar kedve van, ha anya és apa válik – ehhez már hozzászokott – nem fog kötött pulcsit felvenni és Kurt Cobainnel verseket írni, esetleg vagdosni az ereit, hanem »I don't care« alapon berakja max hangerőn a legújabb meta-house, esetleg meta-post-indie partislágert, és »who cares?«elkezdi a haverjaival szétverni a szoba bútorait. Ezt meg kiszolgálja a zeneipar, ugyanis bármennyire minden mindennek az újrafeldolgozása, alapvetően az elmúlt évek trendje szinte minden zenei stílusban a pörgés, és a »dropp the bass«-effektus, legyen szó az Enter Shikariról, vagy éppenséggel az elektró alapokra éneklő Jennifer Lopezről.


Mi lesz veled Sziget?

Ebben a közegben a fesztivál már nem ugyanaz a fesztivál. A nem lázadó fiataloknak tökmindegy, milyen zenét hallgassanak, csak legyen király és ütős, az idősebbek meg úgyse fognak soha trendalakítóknak számítani.”
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 6 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés