Magyar művészeti maffia

2014. szeptember 5. 18:41

Párkányi Raab Péter
Magyar Hírlap
Létrejött a liberális világban a totális szabadság és tolerancia. Egy dolgot nem lehet: szabadon alkotni. Ha megpróbálod, földbe döngölnek.

„Ez a szakma belterjes. Ebbe vagy beleszületsz vagy benősülhetsz. Ritka és szerencsés csillagzat alatt kell születni, hogy ez a csapat befogadjon. A művészképzés óriási. A kirekesztés hatalmas. A nagy összetartozó család eszközei kemények. A középszerű összefog, módszerei kegyetlenek. Ma már megszokott, hogy olyan nevek, mint Csontváry vagy Kondor nem férnek bele az általuk írt 20. századi magyar művészetbe. A tehetségek veszélyesek rájuk. Ebben a szakmában megszokottá vált, hogy a negyvenesek közül sokan őrületbe, öngyilkosságba menekülnek. Ha nagyon fájdalmas és látványos a veszteség, egy posztumusz Munkácsy-díjat kiizzadnak magukból. Nem az a baj, hogy ez egy nagy család. Nem az a baj, hogy a jelenleg legballiberálisabbnak mondható „valami Kossuth-díjas” és a legjobboldalinak tartott művészettörténész este baráti társaságukban söröskorsó mellett beszélik meg egy szobor sorsát. A baj az, hogy az ő hatalmuk védelmében megint sikerült 9,6 millió embert külföld felé lefasisztázniuk.

Tisztelt Hölgyek és Urak! Mi ez a veszélyes játék, amibe önök belekezdtek? Hol a határ? És mi a jövő? Így kell, hogy elképzeljük a jövőben megemlékezéseinket, ünnepeinket? Most ez következik, hogy lelocsoljuk, ledöntjük egymás szobrait, képeit? Hogy megzavarjuk egymás kiállításait?

Ha Magyarországon a művészeti életben és oktatásban nem lesz változás, egy dolog történhet: tizenöt év múlva nem lesz magyarul érző és gondolkodó művész. Lesznek magyarul beszélő, külföldön sikereket elérő művészek, akik külföldön elismeréseket, díjakat fognak kapni. A munkáikat azonban nem fogjuk szeretni, hiszen ezek Magyarország-ellenesek, a magyar kultúra és magyartörténelem-ellenesek lesznek. A globális művészet nem akar tudni Magyarország almájáról. A globális világ azonban már belekóstolt, ízlik neki. Kérdés, visszabillen-e kezünkbe az ország almája? Vagy megtartja magának a globális világ, de még mielőtt csutkáig rágja, lecsavarja-e róla a kettős keresztet? Vagy eltűnik teljesen, mintha sosem lett volna, akár az áthazudott művészettörténeti elemzésekben.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 133 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Igaza van és sajnos ez a tendencia nemcsak a képzőművészetre igaz.

A magyar az neked nem megy, te is csak bitorlod nyelvünket.

Hát persze, hogy Makovecz életművében nem találsz semmi fantasztikusat. Ugyanúgy törésvonalak mentén gondolkodsz, mint Ouroboros vagy Carlos. Ha nem vetted volna észre, pont erről szólt a cikk is.

Nomen est omen. Fontosabb az ellentmondás, akár l'art pour l'art, mint a párbeszéd. Tulajdonképpen nem is láttalak még bármilyen témához máshogy szólni.

Bizony!
Idézek a teljes cikkből:
"A rendszerváltozás óta mindig a legkisebb, ötszázalékos párt hajtott az oktatásra és a művészetre, és az esetek nagy többségében meg is szerezte. „Az agy azé, aki megműveli.” Ez a társaság a rendszerváltozás óta hatalmon van."

Jut eszembe:
Ma délben odatévedtem a Városliget melletti óriás-plakát kiállításra.
Röviden: hányadék!
Egyet megpróbálok leírni:
a plakáton egy kisgyerek ijedten húzza magára a takarót
a felirat (gondolom, az esti ballib szülői intelem): VIGYÁZZ, MERT ELVISZ A REZSIDÉMON!

A szerző alapvető igazságokat mond ki.
A művészeti életet (és a médiát) az szdsz uralta a rendszerváltás óta.
Radnóti Sándor volt ennek a körnek az egyik fő-főítésze. Irodalomtól kezdve képzőművészetig mindenhez ért. Ő osztotta a Kossuth-díjat.
Erről most már lemondott, mert nem hajlandó egy levegőt szívni Orbánnal. (Milyen nagy jellem, ugye!) Most viszont Gyurcsányék rendezvényein jeleskedik.

Nemzetközi méretekben, valóban, nem az szdsz diktál(t), hanem a pénz és a hülyeség.
Ettől függetlenül persze nálunk minden nagy művésznek és művészettörténésznek illett szdsz-közelinek lenni, mert különben nem kapott Kossuth-díjat, ösztöndíjat, katedrát.

Igaza van- amennyiben a kritikát mind a két oldalra vonatkoztatja.
Művészet, kultúra attól silányodik el, ha nem a műalkotások művészeti értéke számít, hanem az, hogy a mi kutyánk kölke az alkotó, vagy nem.
Függetlenül attól, hogy az adott időpontban ki is a "mi".
Én sajnos azt látom, hogy ez a mindennapjainkat átpolitizált világ nem a tehetségek érvényesülését szolgálja.
S számomra az nem mentség hogy ez eddig is így volt.
Mert ugyan mitől lesz máshogy?
Ameddig nyitottak a határok a tehetségesek el fognak menni. S mivel a hazájuk nem értékelte a tehetségüket megbántottan (ami azért lássuk be érthető, ha nem akkor esetleg gondoljunk Máraira)

"Ezek tényleg felépítettek maguknak egy démont akitől retteghetnek..."
Igen!!!
Lehet, hogy az említett óriás-plakát kiállítás (Városliget, 56-osok tere) pszichiátriai szempontból is tanulságos.
Nekem nem volt türelmem/gyomrom az alapos szemlélődéshez.

PRP elemzése kapcsán itt néhányan most a művészet szabadságát féltik.
De hol voltak ezek az un. szabad művészek a rendszerváltás elsikkasztásakor, az ország kiárusításakor!?
Hol voltak a tömeges munkanélküliség/szegénység hazai megjelenésekor?
Vagy pl. hol voltak 2006 gyalázatos őszén?

A sztárolt ballib művészeket meg sem érintették a fenti problémák. Vagy ha megérintetették, még rosszabb. Mert 2006 őszén pl. Konrád, Jancsó, Esterházy, Nádas Péter nyilvánosan kiálltak Gyurcsány, ill. a rendőri "túlkapások" mellett.
Nem beszélve az olyan szabadon rettegő művészekről, mint a zongoraművész, Schiff András, aki képes volt most Kertész Imrének is neki menni.

Elolvastam, mindenkit.
Egy - a legfontosabb - kérdésre nem kaptam választ, még csak valamiféle ahhoz távolról hasonlító valamit sem.
Ha művészileg rossz, miért rossz a Párkányi-alkotás a Szabadság téren?
S ha művészileg jó, miért jó?
Azért, ha legyalázok valakit nyilvánosan, legalább utalásszerűen rámutatok, miért teszem...
Ennek hiányában számomra ezek a Párkányit alázó hsz.-ek a liberális téveszmék napi szintű bizonyítékai.
Párkányi elmondta, amit gondol, emberléptékű, egzakt, világos mondatokban.
No, ez az, ami az ellenfeleire távolról sem jellemző, hiába firkálnak 100.-szor, sőt 1000.-szer, ide, vagy másutt...

Kissé talán offtopiknak tűnhet de:

Bárki számára aki a számokkal foglalkozó agyféltekéjével IS nézi ezt a posztbeli témát:
A kommentek mellet látható LIKE-Arány
rövid elemzése tanulságos lehet.
Megnézegetni a mandiner szemlézőszájt eme fertályán, eme "olvasói tortaszeletében"
és konkrétan ebben kommentmezőben ki az aki lájkot és ki az aki diszlájkot kap többet.

fesztival pont mandiner pont hu

Látom én itt hogy a lájkok mutatója szerint is az itt a nézet, hogy olyan ez a Raab (
aki művészeti maffiával vádaskodik) hogy valójában ő a patásördög főmaffiózó bérszobrásza..

Szeretném idekeverni a humoLt (mert egy kicsit az is művészet ha színvonalasan művelik):

Néhány évig én magam is tapasztaltam
(,és azután persze nem tapasztaltam)
hogy a humol nem kolmánypárti műfaj!

Én csak ennyit akarok hozzáfűzni a felkiáltásodhoz
miszerint "A művészet független, szabad, és ellenzéki. "

Counter én némelykor libbant aljadéknak titulálllak ez igaz ,de az említett védőbeszédedre adott diszlájkokon kifejezetten elképedtem (illetve hülye droidok kattintgatásának tulajdonítom) !

Abban az időpillanatban (szeptember 7. 09:54) amikor én írtam ide a korábbi kommentemet (a számarányokról) nagy arányban a LIKE-ok vezettek a Counter (és gregoripehh, igen az általad fölvilágosított pehhes +Löger , platonov,és stb.stb.)
nikknév mellett (és ez fönt mindezidáig nem is nagyon változott ha jól látom...)

Ugyanekkor én a lájkolás-diszlájkolás dologban passziv vagyok mindig ((kivétel amikor kizárólag
saját kommentemen, bosszúsan demonstrálom az itteni lájkolás hiábavalóságát hogy ime ez is 20 lájkot és 20 diszlájkot generált néhány secundumm alatt ))

((és kontextuálisan magamra véve a kurbitálisnak klikkelt vádad:
a fideszpártaktivistaság-vádat visszautasítom :) )

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában