Felkészülés és vásárlás: rajtunk is múlik

2014. november 24. 11:24
Azonban fogyasztói döntéseinket mi gondolhatjuk át, és nem más, nem a kereskedő és nem a szabályozó hatóságok. Ahogy a mi feladatunk az is, hogy az Isten felé forduljunk.

„Az idei október is úgy indult, hogy már megjelentek a kis csoki mikulások az áruházakban. (...)

A hazai közéletben most napirendben lévő téma a boltok vasárnapi nyitvartása. Úgy hogy nem csak öngamában a karácsonyi láz kapcsán is szeretném blogunk olvasóinak figyelmébe ajánlani az általunk követett Acton Intézet blogján megjelent írást Jordan J. Ballor klaviatúrájából Amazon, Kmart, and the Moral Limits of Shopping címmel. A cikkben a következő gondolat egyfajta esszenciaként jelenik meg:

»A piac arra jött létre, hogy ellásson bennünket azzal, amire vágyunk, és a piaci szereplők általában azokra a jelzésekre, szignálokra reagálnak, amelyeket a vevők adnak. Tehát itt az ideje, hogy átgondoljuk, hogy  a mi fogyasztási döntéseink mit kommunikálnak mások felé.« Egyúttal a szerző hangsúlyozza azt is, hogy a felmerülő igények állandó, azonnali kielégítése nem vezet fenntartható állapotra és szükségesek erkölcsi korlátokat követni.

Azonban fogyasztói döntéseinket mi gondolhatjuk át, és nem más, nem a kereskedő és nem a szabályozó hatóságok. Ahogy a mi feladatunk az is, hogy az Isten felé forduljunk, hiszen Ő már hozzánk fordult azzal, hogy elküldte Fiát közénk, ez a legnagyobb jó.” 

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 1 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"Azonban fogyasztói döntéseinket mi gondolhatjuk át, és nem más, nem a kereskedő és nem a szabályozó hatóságok."

... én is valahogy így gondolom.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés