Kifordul a belem a magyar közönségfilmtől

2015. január 31. 18:26

Puzsér Róbert
Facebook
Még nem láttam a keresztény-nemzeti kultúrpolitika és az Egyesült Államokból importált, ízléstelenségért felelős kormányzati krőzus legutóbbi nagy dobását, a Dumapárbajt, de máris rettegek a pofátlanság mértékétől.

„Kifordul a belem a magyar közönségfilmtől. Az uram-bátyám Magyarországon Andy Vajna olyan önkényesen és rossz ízléssel osztogatja a közpénzt, mintha legalábbis maga lopta volna, nem pedig a NAV. Még nem láttam a keresztény-nemzeti kultúrpolitika és az Egyesült Államokból importált, ízléstelenségért felelős kormányzati krőzus legutóbbi nagy dobását, a Dumapárbajt, de máris rettegek a pofátlanság mértékétől, melynek révén újabb kétszázhatvanmillióval húzták le az adófizetőket, a mozijegy áráról, és az abba foglalt, világrekordot jelentő huszonhét százalékos áfáról, na meg az ezzel járó kissádámságról nem is szólva.

Ha a kommentfalon lesz csak egyetlen ember, aki azt állítja, hogy a film meghaladja a tenyérbemászóan irritáló OTP-s stand-up kampány színvonalát, és legalább annyira szórakoztató, mint az alábbi, pár óra alatt, adóforintok felhasználása nélkül összedobott, de a hazai színpadi komédiázás nyomorúságára kiválóan reflektáló videó, akkor ígérem, hogy erőt veszek magamon, szembenézek a démonokkal, és mint Dante a Pokolba, úgy fogok besétálni egy sötét moziterembe a Dumapárbajra, aztán lesz, ami lesz. Azt mindenesetre előrebocsátom, hogy amelyik rohadék troll hazudni mer, az a túlvilágon Andy Vajna cellatársa lesz.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 106 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Andy Vajna a magyar nézőt nem tudta visszacsábítani a moziba az amerikai kaptafára készült gagyikkal sem.
Viszont Arany Toldijára már nem jutott pénz.
Lehet, hogy csak az aranyat ismeri, Aranyt nem?!

Most mit háborogsz, Puzsér?
Ki a fene néz Vajna filmet?
Van jobb dolgunk is.
Nekem nem csak Vajna Timikétől, hanem minden celebtől hányingerem van, ezért egyetlen lapot sem veszek meg, egyetlen fillérrel sem támogatom őket.
Azokhoz mit szólsz, akik még szavaznak is rájuk, miközben van pofájuk szegénynek hirdetni magukat?
Ők az ATV-be telefonálók, Tőlük meg befordul a beled, mi?
Ja! Ha már itt tartunk: Szólj már a Vicseknek, hogy ne hagyja hülyén meghalni a betelefonálókat, akik ATV-függők és azt sem tudják, hogy működik az új útdíj-rendszer. Egyetlen ballib médium sem világosítja fel őket, kenik a témát, helyben hagyják a hülyeségeket.
No, ez hasznos lenne, Puzsér!
Vajnát meg hagyd a fenébe, amúgy sem érdekel senkit.

Válaszok:
marko11 | 2015. január 31. 19:19

Vajna csak olyan filmtervet "zsűrizhet" amit elé tesznek.

Aki támadja Vajnát, az soroljon már fel az elmúlt 25 évben kiemelkedő magyar alkotást!
Szerintem a náci fasizmust, háborút, holokaustot, ötvenes éveket már sokan feldolgozták és elegendő támogatást is kapott.

Ha én Vajna lennék, akkor a 70-es évek végén kezdődő szocializmus bukásában, és a nem igazán jól működő kapitalizmus élethelyzeteit bemutató, különböző műfajú filmeket részesítenék előnyben.

Válaszok:
marko11 | 2015. január 31. 19:21

Vajna rengeteg közpénz fölött rendelkezik.
De csak a Megdönteni Vajna Tímeát, bocs! Hajnal Tímeát c. közönségfilmre (= gagyira) tellett eddig mint sikerre.
Szomorú! Sőt, felháborító!
Miközben pl. Lengyelországban, Szerbiában, a cseheknél százezrek mennek a hazai filmekre.

Válaszok:
Morgen | 2015. január 31. 19:58

De pl. az un. rendszerváltást a magyarok elfelejtették feldolgozni. Talán nem véletlenül!

Kétségtelen, hogy a 70-es, 80-as évek világsikereitől messze vagyunk, de ma is vannak tehetséges fiatalok.
Akik viszont nem akarnak amerikai mintájú "közönségfilmet" gyártani.
Komoly társadalmi problémákat feszegető filmre pedig nincs pénz.
Persze, félő, hogy néző sem lenne. A ker. tévék butítása ugyanis remekül működik nálunk.

Az Ügynökök a paradicsomba mennek c. film meglehetősen reális!
Jellemző persze, hogy húsz évvel az un. rendszerváltás után készítette - egy filmszakmán kívüli újságíró.
Aki viszont minden dicséretet megérdemel, még ha nem is egy Fellini vagy Bergman vagy éppen Makk Károly. (Micsoda remek film pl. a Szerelem. A zsűri különdíját hozta el Cannes-ból, 1971-ben.)

Van egy olyan érzésem, hogy az amerikai dömping -filmgyártás lerohanta a magyar filmipart, mert valamikor volt ilyen.
Voltak színészek és színésznők.
Ma láttam Törőcsik Marit. Egy darab ránca nincs elsimítva, mégis emberi arca van.
(Valamikor együtt láttam őt a TV épülete előtt Dőry Virággal, aki akkor nagyon szép volt. Ma egy felfújt szájú, csapzott nő lett belőle. )
A gyerekeken szoktam tesztelni a "filmművészetet".
Kicsi korukban teljesen oda voltak a diákért, (amiket ma egyáltalán nem népszerűsítenek) , manapság pedig a rajzfilmek a menők. Van egy csomó "ifjúsági könyvünk", érdekes módon megy a kamaszoknál.
Van még remény, hátha elmúlik ez a semmilyen művészi irányzat és születnek filmek, nem csak felejthető sorozatok.

Válaszok:
marko11 | 2015. január 31. 20:12

Ne bántsd, csak megvalósítja önmagát, önmagának.

Na, igen. A Kádár kori bátor(?) és demokratikus(?) ellenzéket(?), a későbbi szdsz-t meglehetősen hihetően leplezi le a film.

Makk Károly "Szeretni kell" c. ritka élvezetes és hiteles visszaemlékezésében olvashatsz mindkettőjükről.

Válaszok:
Morgen | 2015. január 31. 20:40

Jut eszembe van egy zseniális szatíra a rendszerváltásról.
Szinte ismeretlen. Talán nem véletlenül.
Ez Maár Gyula "Hoppá" c. filmje - 1993-ból!

Itt most (még!) megnézhető:
http://www.magyarvagyok.com/videok/26-Movies/390564-Maar-Gyula_Hoppa_1993.html
A reklámot, az X-et bezárod, és mehet a film!
Kedvcsinálónak a nyitó mondatok:
"Megint becsaptál. Azt mondtad, ha a kommunisták elmennek a francba, minden megváltozik."

Az egyik nagy kedvencem.
Igen, ha akarom rendszerváltós story. De ez még csak '89. És nagyon speciális megközelítés.
De a film qrva jó, hogy stílusos legyek!

Művészfilmek már nem készülnek.
Andy Vajna nem szereti a művészetet. Csak az amcsi stílusú marhaságokat.

Azért abban van némi tapasztalat, hogy az Andy szisztémában milyen filmek készültek eddig.

Ne tegyünk már úgy, mintha a magyar film Andy Vajna, vagy éppen a Fidesz miatt lenne szar.

Válaszok:
marko11 | 2015. január 31. 22:42

Andy korlátlan úr a magyar filmgyártásban. Azért van némi felelőssége, ugye!

Válaszok:
lavor | 2015. január 31. 22:48

Andy Vajna ide vagy oda, a közeg ugyanaz.
Persze, van felelőssége, de akár most is nagy összegben hajlandó vagyok fogadni arra, hogy Andy Vajna után is szar lesz a magyar film.

Egyébként azzal a hazugsággal van tele a tököm a magyar filmmel kapcsolatban, hogy a pénz hiánya miatt nem készülnek minőségi, jó magyar filmek.

Mennyi pénzbe kerül egy normális forgatókönyv? Normálisan megírt dialógusok? Mennyibe kerül az, hogy a rendező beleverje a színészbe, hogy nem a színházban van, és próbáljon meg hitelesen játszani?

Ne vicceljünk már!
A botrányosan szar Fehér Isten, vagy az összesen 900 nézőt vonzó Délibáb 600-600 millióból készült, kétszer annyiból, mint Tarantino Kutyaszorítóban vagy Guy Ritchie A ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső című filmje.

Szóval hagyjuk ezt, nem kellenek milliárdok ahhoz, hogy valaki olyan dialógusokat írjon, mint Tarantino, csak némi tehetség.

A magyar film annyira jelentéktelen, hogy senkinek se tűnne fel, ha egyszer csak megszűnne.

1.A mondandóm szempontjából irreleváns, hogy milyen forrásból készültek ezek a filmek.:)


2. Nem tudom mennyi egy forgatókönyv, de szerintem nem az teszi ki a költségek nagy részét.

3. Valóban drága mulatság.:)

Ez mind igaz, de én azt próbáltam megcáfolni, hogy azért szarok a magyar filmek, mert nincs pénz.
Igen, pénz elengedhetetlen, de nem minden.

Na, mindegy, már így is túl sok szót fecséreltünk a magyar filmekre.
Tessék inkább megnézni a Birdman-t, és számolni benne a vágásokat.:)

A Puzsért szidalmazóknak:

"Ha nem tetszik, amit a tükörben láttok, nem a tükör a hibás. Nem lehet, hogy mégis csak a ti pofátok a ronda?"

Puzsér stílusa agresszív, provokáló és sokakat irritál. De maga a kor is ilyen. Egy klasszikus stílusú elemzés nem törné át az ingerküszöböt, csak elsüllyedne a közönyben.
Puzsér viszont képes kiváltani azt az indulatot, ami benneteket kommentre ösztökél :))) És ez a cél, vagy nem? :))

Egy WC-tisztítónek munkaköri kötelessége, hogy belenézzen a fajanszba :) Hogy mit lát ott, az nem az ő s(z)ara :)

Vajnának pokoli szerencséje volt, hogy hazajöhetett eljátszani "vakok közt a félszemű császárt". Nem tudom, mit láttak bele és reméltek tőle. Levitézlett hollywoodi celeb létére talán mégis túlzás volt ölébe pottyantani a filmiparunkat (és bónuszként a kaszinó bizniszt).

Legyünk azért méltányosak. Egy nyelvi korlátok közé szorult kicsi országban csoda lenne nyereséges filmgyártást csinálni. Erre még a jóval nagyobb, ráadásul kultúrnacionalista Franciaország se képes, pedig ők presztízs kérdést csinálnak a francia filmből. Talán ha a hasonló kulturális gyökerű közép-európai országok összefogása megvalósulna e téren(a lengyeleknek, cseheknek és magyaroknak mind megvan a maga értékes öröksége, hagyománya e téren); ha feltámasztanánk és igazi hungaricummá tennénk a rajzfilmgyártásunkat ismét és az "aszályos években" bérmunkából, kooperációból befolyó pénzekkel életben tartanánk a magyar filmek gyártását, akkor lehetne remény.

Válaszok:
marko11 | 2015. február 1. 10:25

Valóban! Meg kéne szüntetni minden olyan intézményt azonnal, ami nem hozza, hanem csak viszi a pénzt. Első helyen a Parlamentet ajánlom!

Amúgy az elmúlt években is születtek közönségsikerek. Gondolj például az Üvegtigrisre, mely elérte a félmilliós nézőszámot. Persze, csak magyar nézőktől soha nem fog befolyni akkora jegybevétel, ami fedezni minden ráfordítást, sőt hasznot termelne.

Jankovich Marcell belőlem pont olyan ambivalens érzéseket vált ki, mint Makovecz.
A János vitéz nagyszerűen sikerült, és a Magyar Népmesék sorozat is jól összejött (amibe a Kaláka és a narrátor, Szabó Gyula jócskán besegített).
De álmainak álma, ez az elvetélt Tragédia feldolgozás ez kultúrbotrány. És tény, hogy sok pénzt elszívott másoktól.

Ebből legalább négy filmnek semmi köze Vajnához. (Nem ők adták a pénzt.)
Olyan is van, aki kapott, de többet nem kér, mert teljesen szakmaiatlan a rendszer.
...és legyünk korrektek, Vajna nem a filmművészet iránti vonzalmáról híres!

Az Isteni műszak (meg a többi, aránylag jó film) meg is bukott a mozikban.
A magyar nézőnek, ahogy yanoo írta fentebb, az űbergagyi kell.

Európában nem cél a nyereséges film, mert ahhoz kicsi a piac.
Itt a jó film a cél. No meg az elszámolhatóság. (Ami azért Jancsóék idején némileg hibádzott.)

Puskás Öcsi egy világszínvonalú zseni volt.
Vajna pedig...egy nagy nulla.

Én is így gondolom. Látatlanban szintén!
De akik látták is így gondolják.
Két filmnézői fórum közül az egyiken (ahol 5-ös a max) 1,43 a nézői átlag,
a másikon (ahol 10 a max.) 4,7

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés