Az MTI-vel ejti foglyul a kormány a magyar online médiát

2015. október 5. 21:35

Jámbor András
Kettős Mérce
Az elmúlt pár napban két olyan MTI-hírt is átvett az online magyar sajtó majdnem egésze, amely teljes hazugságokon alapult, és a valóságot a kormány szája íze szerint torzította.

„Az elmúlt pár napban két olyan MTI-hírt is átvett az online magyar sajtó majdnem egésze, amely teljes hazugságokon alapult, és a valóságot a kormány szája íze szerint torzította. Előbb a magát kormánypártiként meghatározó Magyar Idők cikke került ki minden szerkesztőséghez, amely arról írt, hogy javult a magyar gazdaság versenyképessége, miközben valójában gyengült, majd a Die Presse Orbánnal kritikus vezércikkét foglalta össze úgy a hírügynökség, mintha az dicsőítette és nem éppen támadta volna Orbánt (Techet Péter találata).

Az elmúlt hetekben azt látjuk, hogy míg a nagy újságok, az Index, a NOL, a 444, a HVG.hu híreit nem találja feldolgozásra érdemesnek a hírügynökség, addig a Magyar Idők, a pestisrácok.hu, vagy a 888.hu cikkei közül rendszeresen szemléznek.

Noha erre már kevesen emlékeznek, az MTI-nek nem volt mindig monopóliuma a hírgyártásban. 2010 előtt a Független Hírügynökség is versenyzett az újságok előfizetéséért. Az újságoknak volt választási lehetősége. Csakhogy 2010 után a Fidesz ingyenessé tette az MTI híreit, ezzel kivégezve a vetélytársát, és monopóliumot teremtett az az állami hírügynökség számára. Ez a piac pedig egyre és egyre nagyobb jelentőségű lesz.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 21 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Nem mindig ilyen finnyásak:-)))

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés