Tökéletes vihar volt, ahogy a film felkeltette a figyelmet

2016. február 29. 16:10

Nemes Jeles László
Euronews
Semmiképpen nem akartunk történelmi filmet csinálni, egy ember történetét meséltük el, aki felismerte az áldozatok között a gyerekét. Interjú.

Tökéletes vihar volt, ahogy a film felkeltette a figyelmet. A szakma és a nézők figyelmét is. Elkezdtek róla beszélni. Nagyon lelkes visszhangokat kaptam Cannes-ban. El is juthat az emberekhez, mert eladtuk a világ minden tájára, és pont ez volt a célunk, hogy mindenhol beszéljenek róla.

Pisszenés sem volt a moziban, mindenki meg volt rendülve, mint egy jóbarát temetésén. Volt akit pszichésen, volt akit fizikailag kerülgetett a rosszullét.

Az, hogy egy fizikai élmény a film, az mindenképpen cél volt. Mindenképpen azt akartuk, hogy ne egy képeskönyvet nézzen a néző, hanem ott legyen, benne. Ez volt az alapelgondolás.

A producerek egyike, Stalter Judit nyilatkozta, hogy önnek nagyon tiszta koncepciója volt, amikor nekiláttak ennek a filmnek.

Az én generációmnak akartam filmet csinálni, hogy meglegyen egy közvetlen kapcsolat egy olyan dologgal, ami lassan a ködbe vész. Semmiképpen nem akartunk történelmi filmet csinálni, egy ember történetét meséltük el, aki felismerte az áldozatok között a gyerekét. Illetve a fiút, akiről azt hiszi, hogy a gyereke, és el akarta temetni. Ezáltal egy nagyon személyes történetben lehet része a nézőnek. (...)

Nem hiszem, hogy egy túlélő bele tudna nézni ebbe a filmbe, de érdekelné önt egy túlélő véleménye a Saul fiáról?

Nem kívánnám egy túlélőtől sem, hogy végignézze ezt a filmet, nem is nekik készült. Nem biztos, hogy véleményt tudna mondani egy túlélő, hiszen ez a történet nem a kivételről szól, nem a szerencsésekről, hanem a szabályról, ami a halál volt.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 41 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Amíg nem piheni ki magát, ne nyilatkozzon.
Egyébként gratula.

Nemes Jeles: "“Az emberiség legsötétebb óráiban is talán van bennünk egy belső hang, amely lehetővé teszi, hogy emberek maradjunk. Erről a reményről szól ez a film” "
Most már tudjuk, mik voltak az emberiség legsötétebb órái.
Megmondta nekünk, nem más: Nemes Jeles.
Nemes és jeles, ráadásul László!
Van-e valaki aki mást merészelne állítani?
Szerintem pl. az emberiség legsötétebb óráit, napjait Nem máshol kell keresni, mint Párizsban, Versailles-ben, Trianonban...
Ezeknek a legsötétebb óráknak ma is érezni a züllesztő-demoralizáló "sugárzását":
Soha nem múlik el.
Mert a bűntettesek soha nem kérnek bocsánatot:
Németországtól, Magyarországtól és még pár néptől!
Nemcsak bennünket érint!
A rablókra sem vár örökös happy end.
Ezek az események őket is tönkretették, még gátlástalanabbakká, elbizakodottabbakká, arcátlanabbakká váltak.
Szégyenletes gyalázatukban saját örvénylésük nyeli el őket.

Röhrig 100%-ban jól játszott, és valószínű: jó ember.

"Talán ha megnéznéd a filmet, nem beszélnél hülyeségeket róla."
Ez így sovány, pontosabban: csak a csontok zörögnek ebből a mondatodból.
Ne égesd magad.

Miért a fiát ismerte föl és nem a lányát?
Csak kérdezem az egyenjogúság nevében.

De a "férfi" is csak akkor zsidó, ha az anyukája zsidó.

Azért, hogy szíven ütött, nehogy önmeggyilkosság bevillanjon.
Hozzá fogsz szokni, hogy nem lehet mindenkor mindenkit...

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában