Láma > pápa – Egy magára hagyott keresztény panasza az úr 2016. évében

2016. június 1. 16:23

Balogh Gábor
Alfahír
Nem Buddha, hanem Krisztus követője vagyok. És mégis, egy buddhista szerzetes – hite szerint – 14. reinkarnációja ért meg, és szólal fel értem, nem Krisztus földi helytartója.

Az olasz püspökök szerint Európának az a kötelessége, hogy a beözönlő százezreknek »lehetőséget kínáljon« a jövőre. Ennyi. Más kérdés, más feladat, más felelősség nincs. Irgalmatlan nehéz döntéseket kell meghoznunk ezekben a hónapokban. Sorsokról, életekről, jövőről. Közben egyházaink nagy részét a mi sorsunk, a mi életünk, a mi jövőnk, mintha teljesen hidegen hagyná.

És akkor a világ másik felén megszólal egy ember, aki egészen másban hisz, mint én. Pontosan tudja mit él át az, akinek el kell hagynia szülőföldjét: neki több mint fél évszázada kellett menekülnie a hazájából, Tibetből. Nem fröcsög, nem mocskolódik, nem szólít erőszakra. A bajba jutottak könnyeiről beszél, az erkölcsi kötelességről, hogy a valóban szerencsétlen sorsú embertársainknak adjunk menedéket. És mégis: látja, hogy ez ennyire nem egyszerű.

Képes meglátni bennünk, a szerencsés, a kiváltságos, a jó helyre született fehér európaiakban is a szorongót, a tépelődőt, a kételkedőt. Képes megérteni, hogy nekünk nem az Ígéret Földje ez kontinens – hanem a hazánk. És szeretnénk, ha a dédunokáink számára is az lenne. És kimondja azt az egymondatos igazságot, amelyet a saját lelki vezetőinktől oly régóta hiába várunk: »Németország az Németország«, Európa, az Európa, és az is kell, hogy maradjon.

Nem Buddha, hanem Krisztus követője vagyok. És mégis, egy buddhista szerzetes – hite szerint – 14. reinkarnációja ért meg, és szólal fel értem, nem Krisztus földi helytartója. Ma, 2016-ban úgy állunk, hogy Tendzin Gyaco, dalai lámára jobban figyel sok millió európai keresztény, mint Ferenc pápára. Szégyenletes dolog ez – de azt hiszem, nem a mi szégyenünk...”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 69 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Valóban.
De sokkal több mindenben ellentétesen gondolkodtak, mint gondolod.

Még senki nem tudta hitelesen és meggyőzőén kifejteni azt, hogy a menekülteken miért kizárólag az segít ÉS SEMMI MÁS, ha minél hamarabb betelepítik (kitelepítik) őket Európa országaiba.

Egy fajta tömeges és "önként"esített deportálás, 'ethnical dislocation', politikai és etnikai tisztogatás folyik a humanitás álarca mögött.
Más összefüggésben felháborodva elítélnénk, itt viszont úgy ünnepeljük a kölcsönös kulturális elgyökértelenítés végzetes forgatókönyvét, mintha a messiási ezeréves birodalmat.

Kavarás, fogalomzavar, ködösítés, halandzsa - és pásztoraink mindezt riadtan és kapkodva leöntenek valami csöpögős, demagóg ál-spirituális mázzal.


A Dalai Láma ellenben pontosan tudja, hogy ha saját népe a kínai terror és elnyomás folytán elkezdene tömegesen emigrálni, örökre elveszne a tibeti örökség és diadalmaskodna a kínai zsarnok.

Ez folyik a közel keleten is. Tán annyi különbséggel, hogy a migráns tömegek - hála az internetnek és globalizációnak - nem felszívódni fognak az európai népekben, hanem méltatlan gettókba, szubkultúrákba kényszerülve radikalizálódnak majd. Lásd Franciaország, Hollandia, Belgium, Svédország, Németország néhány városa stb.
Olyan hagyományosan bevándorló országok mint az USA, Kanada, Ausztrália, Argentína stb. pontosan ismerik a modern integráció határait és bonyodalmait. Nem is kérnek a muzulmán tömegekből.

És ha már üdvtörténet: Maga a biblia a "népek", "nemzetek" (gentes, ethnoi) felemelkedését, szabadulását, szuverenitását és főleg megbékélését hirdeti központi eszményként, nem pedig a nagyhatalmak, birodalmak zsarnok dominanciáját vagy akár a babiloni zűrzavart.

Bizony így van!

Azt még érteném is, hogy Ferenc pápa argentínként csak annyit ért és lát Európából, hogy nagyon gazdag. Európa népeinek történelmét nem ismeri, az egyenlőtlenségeket, a "gazdagságért" cserébe kiadott teljesítményeket, a sokszínű motivációt, társadalmat és szellemiséget, amit féltünk, az itteni szegényeket és törekvőket, akik ugyanúgy megérdemelnék, hogy "lehetőséget kínáljunk" számukra, nem érzékeli.

Azt nem értem, hogy lehet az, hogy egy pápa, a kereszténység vezetője nem ismeri az iszlám természetét és tanait, nem érzékeli a kereszténységet fenyegető inváziót és csalárdságot, s mindenek felett nem érzi, hogy az iszlámból hiányzik a jézusi szeretet üzenete.

Az teljesen rendjén van, hogy szánja és segíteni szeretné a muszlim szerencsétleneket, földönfutókat és kivetetteket. De miért nem a főimámok és olajsejkek lelkiismeretét veszi célba, miért nem őket buzdítja arra, hogy kínáljanak lehetőségeket híveik és hitsorsosaik számára? (A keresztényektől és a gazdag európai államoktól pedig gyűjthetne adományokat és küldhetne segítséget a "testvéregyháznak".)

Nem biztos. Azért nem sietném el speciel Ferenc pápa megítélését, mert nem olyan bugyuta, mint általában a nyugati dekadens jóléti europér pásztornemzedék.
Ravaszabb, de komolyabb és egyszersmind konzervatívabb a naiv libsi rajongótáboránál. Sok mindent a liberális sajtó fúj fel, hogy ezzel is támadja a keresztény jobboldalt.

Azzal, hogy Ferenc befogad 12 arabot és megmosta 12 hajléktalan lábát, még messze nem számolja fel a kereszténységet. Neki most ez a szerep jutott, illetve a szent Ferenci szerepet vállalta fel pápaként.
A történelem pedig a sokak által védtelen bolondak tartott Assisi Ferencet igazolta, aki által megújult és jövőkepéssé vált a keresztény hit anno, és aki nélkül talán nem lett volna erkölcsi ereje, hogy ellenálljon az arab muzulmán kulturális nyomulásnak is.

Nekem nem a pápa szimbolikus gesztusaival van bajom, hanem a félművelt, önmagától elszállt kultúrkeresztény sleppel, buzgó funkcionáriusokkal, aki saját vallásuk alapjait jócskán félre ismerve lebénítják az értékalapú józan döntéshozást. Közben inkvizítori hisztériával üldözik azt, aki megkérdőjelezné üres szólamaikat.

Válaszok:
Taksony | 2016. június 1. 20:40

Horribile dictum: Ferenc pápa pláne a zsidó Péter utódjának tartja magát.
:-)


Az a Krisztus, akiben te hiszel, nem Isten Fia, hanem saját kivetített szittya ön-ideálod, egy gnosztikus (rém-)álom fantasy hercege, tehát egy spirituálisan gyökértelen kor és benne narcisztikus sebzettségén túlnőni képtelen "magyar nép" mesebeli hőse.

Ha Jézusból és a kereszténységből kivonod a zsidó eredetet, nem marad más mint a zsidósággal a "választottságért" gyerekesen rivalizáló, a sebzett zsidó identitás minden árnyoldalát magába foglaló gyűlölködő, pöffeszkedő antikrisztusi torzszülött posztmodern ál-vallás: a "magyar vallás".
Napkorong, csillagösvény, Babba Mária és egyéb íngyom-bingyom.

Válaszok:
ÁrPi | 2016. június 2. 7:49
ÁrPi | 2016. június 2. 8:04

meg a németről, meg az európai "laikusokról"

Mert már többször hirdetted.

Azért diszlájkoltam a cikket , mert a címe is , és a tartalma is igazságtalan és túlzó . A Láma derék ember , de nem nagyobb a püspöknél/pápánál , pusztán egy fontos világi témában olyan nézetet vall , amely szerintem is realisztikusabb . A magyar katolikus püspökök egyébként egységesen kiállnak a józan felfogás mellett : ellenőrzött módon jöhetnek be migránsok , tehát szeretet igen , naivitás nem .

Nagyon nem ezt mondta a Felvidék1 kollega! :-D



Ha szabad megsejtenem Felvidék1 itten egy még például az ún. "Tamás Evangéliuma" (Nag Hammadi- ) apokrifból megismerhető eseményhelyszineken is földrajzilag túlmutató (tudniillik India, Shrinagar nem távolkelet) apostoli vagy miféle térítésről szólna...

Ha viszont például Felvidék1 az indiai Srinagarról szólna ottan például a Krisztus szerinti I.évszázadban az általad negligált árják még igencsak jelen voltak mint nép...

Akarsz még összekacsintani a szerinted jó antirasszista Felvidék1 kollegával?? :-D

Asszem nincs itt ilyen modi, ikszeld ki.

Úgyértem nincs moderátor ("modi"), nem a módi-ról beszéltem :-) Nem kell rögtön jökeresztényien még imádkozni is érette este :--)

Dehogy ködösítek, csak teljesen félreértettem a nagy mondanivalódat, mostmár világos.

Ferenc pápa szerintem sem bugyuta. Nagyon is okos. Mindez engem már nem nagyon érdekel mert nem vagyok vallásos, csak undorít hogy látom ahogy manipulálja azokat a jótét lelkeket akik még megmaradtak hívő katolikusnak. Ha más nem, de az feltüntetne már a megmaradt híveknek is hogy ez a pápa mennyire népszerű a kereszténység hagyományos ellenségei, a marxisták és liberálisok között. Hogy kicsit kifordítsam a mondást: az ellenségem barátja az én ellenségem.

Buddhista Te? Egy nagyon gyenge, olcsó, buta provokátor vagy, semmi más!

Ezt írod 20:55-kor:

"A fidesz a feltétel nélküli megadást választotta. Minden kérésüket végrehajtotta. Ránk már nem is gondolnak, csak az idegeneket pátyolgatják. Elárultak minket. Velük vannak."

Na most akkor miért nem örülsz, ha a pápával értesz egyet? Akkor most miért nem vered földhöz a seggedet, hiszen Orbán teljesítette az óhajodat!
Neked tényleg nem tűnik fel, hogy milyen kapitális baromságokat írsz?
Akármilyen lelkes provokátor is vagy, nem unod még? Már nevetséges sem vagy!!!!!!!!!

Buddhista Te? Egy nagyon gyenge, olcsó, buta provokátor vagy, semmi más!

Nem feledhetnéd el: a "zsidó" szó alighanem valamiként a zsudea-i dzsudea-i judea-i szóból alakult az évszázadok alatt.


(Azért nem feledhetnéd ezt el, mert te eddig ezt nem tudtad. :-D )

kalotaszeg! Nagy túlzás a magyarkodásvádba-futó projekciód meg a köréje font kivonásiművelet elemzésed vele. Respondent a zsidó szó etimológájáról sem sejti (mi több tagadja tán) hogy a "judeai" szóból lehet értelmileg levezetni. Túlzás és élő szalmabábozás tehát valamely ingyom-bingyomozásig forgatnod a nárcisztikus sebzett kardoskodást ellene, respondent ellen :)


Kifejtenéd-e a "nárcisztikus sebzettség" és a sima jelzőnélküli sebzettség közti distinkciótételedet?

Még egy szót vesztegetnék a "választottság"-ra

Úgy tudom a buddhizmusban nem igazán merül fel a választottság gondolata, és éppen ezért csupán érdekesség, hogy a Sakyamuni (Siddharta Gautama) Buddha ugyaunúgy szkíta nemzetség fia (és nagy Tanítója) volt ahogyan a magyarokat mint népet jópár forrás szkita-utód népnek tartja:


Mire megyünk mink ezzel, semmire sem: Mahasunya az egész :-D




(Hogy mi az a maha sunya -- nagy sunya? Van buddhista weboldal számtalan erről, de hogy kádárkori magyarországi humort is hozzak:

"A hanyarveknyésiek szívből jövő sunyái" - Kern András )

"Valamelyik izraeli miniszterelnök szerint a bibliai "zsidóság" utódai valójában a palesztinok."


Ez az állítás vérileg reális! És reális gondolat hogy elmuszlimosodtak a kétezer év alatt.

Upsza, igazad van :) Mohamed csak később futott...

Kedves hhonor!

Kétségtelenül nagyon vonalas katolikus vagy, de néha azért nem árt egy kis (ön)kritikával is élned. Javaslom, hogy néha látogass olyan katolikus hírportálokat is, amik kicsit árnyalják a Magyar Kurír szervilis híranyagát.

Javaslom például az alábbi oldalt (liberalizmussal vagy antikatolicizmussal még véletlenül sem lehet vádolni):

http://www.katholisches.info/

Na, ebben biztosan egyetértünk: ha valaki ezerrel dolgozik jelenleg a katolikus egyház megosztásán, a pápa lejáratásán, az éppen ő maga, Luciferenc.

Hosszú évszázadok óta nem volt ugyanis ilyen megosztó személyiség a péteri székben, celebkedésével pedig vastagon erodálja a pápai tekintélyt még a katolikusok körében is.

Bízom benne, hogy nem sokáig marad pápa, mert ha így folytatja, akkor komoly esélye van egy egyházszakadásnak.

Én már ott tartok, hogy legszívesebben kihajítanám a vatikáni zászlót az oltár mellől, holott Luciferenc előtt kifejezetten kedves jelkép volt ez számomra, identitásom egyik szimbóluma.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés