Svéd tragikomédia nyerte az idei Arany Pálmát

2017. május 29. 8:55
A svéd rendező, Ruben Östlund A négyzet című alkotása nyerte az idei Arany Pálmát Cannes-ban.

„Meglehetősen késve küldtük el a filmet Cannes-ba, így az is időbe telt, mire megjött a visszajelzés, hogy bekerültünk a versenybe. És most, ahogy ültünk a barátainkkal, mindazokkal az emberekkel, akik hosszú éveken át dolgoztak ezért a filmért, nos, ezt az érzést nem cserélném el semmire, ennél nincs nagyszerűbb érzés!” – nyilatkozta Ruben Östlund, miután A négyzet című filmjével megnyerte az idei Arany Pálma díjat Cannes-ban. 

 A 43 éves rendező három éve már kapott elismerést, méghozzá az Un Certain regard válogatás nagydíját – Arany Pálmára azonban most először jelölték.

Összesen 5 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ruben Östlund, a kitűnő svéd rendező már tőlünk is kapott díjat. A Titanic Filmfesztivál nagydíját, 2012-ben a Play c. filmjéért.

ÁA 43 éves Ruben Östlund most először versenyezhetett az Arany Pálmáért. A kortárs művészet körüli képmutató világot és a burokban élő individualista elitet fekete humorral bíráló alkotásának főhőse Christian, egy stockholmi palotában működő kortárs képzőművészeti múzeum igazgatója, akit a dán Claes Bang alakít. Miközben The Square címmel a szolidaritás és a tolerancia kérdéséről készít elő egy tárlatot, zsebtolvajok ellopják a mobiltelefonját és a papírjait, s ez teljesen felborítja a jól berendezett, kényelmes életét.
Az addig a "politikailag korrekt" világában mozgó, sikeres és jól szituált kurátor névtelen fenyegetőlevelet ír a rablóknak, akiket a GPS-ének köszönhetően sikerül megtalálnia egy szegény elővárosában, s ezzel lavinaszerűen indít be egy váratlan eseménysorozatot. A magát feddhetetlennek gondoló, kedves, de szerencsétlen fickó, tekintély nélküli apa, szánalmas szerető magánéleti kudarcsorozata lassan eléri és tönkreteszi az addig sikeres szakmai pályafutását is a múzeumban.
"A film a nyugati világ életmódjának álszenteskedéséről szól. Erkölcsösnek hisszük magunkat, fizetjük az adót, de egy csomó dologról nem akarunk tudomást venni magunk körül" - hangsúlyozta a rendező Cannes-ban"

Végre egy ilyen témájú film is nyert.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában