Minden második magyar internetező áldozatául esett már ennek
Hiába, az internetezők egyharmada még csak nem is védekezik, szerintük nincs rá szükségük.
Kínai információbiztonsági szakértők bebizonyították, hogy egyes Tesla modellek viszonylag könnyen megtámadhatók.
A Tesla Motors a cyberbiztonságra legjobban ügyelő autógyártók egyike, sok honlaphoz hasonlóan a cégnek is van a hibák bejelentéséért a felhasználót anyagilag honoráló programja (bug bounty program), de az autók szoftvere ennek ellenére sem hibamentes.
A kínai Tencent techcég kutatói több támadható pontot találtak a szoftveren. Távolról tudták irányítani a központi kijelzőt, a fékrendszert, az ajtózárat és a napfénytetőt. Ráadásul a jármű – speciális komputerei közti kommunikációt biztosító – területi irányító hálózatához (controller area network, CAN) is hozzáfértek.
„A Tesla Model S különféle változatainak ellenőriztük a támadási vektorait. Úgy tűnik, más modellek érintettek” – nyilatkozták a Tencent Biztonsági Labor szakemberei.
Bemutató videót vettek fel a parkolás és vezetés közben egyaránt kivitelezhető támadásról: laptopról nyitották ki a leparkolt autó napfénytetejét, aktiválták a kormányt, elmozdították a vezetőülést, kontrollálták a műszerfalat és a központi kijelzőt, hatástalanították a zárakat.
A második bemutatón parkolóban, lassú vezetés közben hackelték meg a járművet: bekapcsolták az ablaktörlőt, kinyitották a csomagtartót, elhajlították a visszapillantó tükröt. Mindezeknél azonban veszélyesebb, hogy 20 kilométerről fékezésre kényszerítették az autót.