Fontos emellett a szemléletformálás és az esélyteremtés is, amire százmilliárd forintot költ a kormány – tette hozzá.
E hét pénteken rendezik meg a Modern Gyárak Éjszakáját is, amit ezen túl nem minden évben, hanem minden negyedévben megtartanak majd. Szeretnénk, ha a szülők bevinnék a gyerekeiket a legmodernebb hazai gyárakba, hogy ott megismerkedhessenek az életszínvonalunkat megalapozó izgalmas technológiákkal, a robotokkal vagy a mesterséges intelligenciával – mondta el György László.
Valódi lemaradásunk tehát nem az infrastruktúrában van, hanem a digitális kompetenciákban és a hazai vállalatok felkészültségében. Az ügyfélkezelő és vállalatirányítási rendszerek például uniós összevetésben is elavultak.
Az ITM ezért létrehoz egy mesterséges online piacteret, ahol a magyar kkv-k megtalálhatják azokat a szereplőket, akik tanácsokkal és szolgáltatásokkal segítenek nekik a digitális átállásban.
A magyar vállalkozásoknak ugyanis nagyon kényelmes helyzetük volt 2010-ig, mivel csak nálunk szűnt meg a rendszerváltoztatással a munkahelyek 30 százaléka a visegrádi országok között – emlékeztetett az államtitkár. 2010-ben pedig épp ugyanolyan mélyponton voltunk, mint 1997-ben, másfél millió munkahely megszűnését követően.
Egy üres állásra általában 3-4 jelentkező is volt, az olcsó és egymással versengő munkaerő pedig nem ösztönözte a cégeket a hatékonyság növelésére.
2010 és 2018 között azonban 800 ezer új munkahely jött létre, így a munkapiac végre a természetes feszessége felé közeledik
– húzta alá György László.
Már egy budapesti irodából is betörhetünk a világpiacra
A Google régiós igazgatója, Artur Waliszewski egyetértett György Lászlóval abban, hogy a gazdaságokat cégek, és nem kormányok alkotják és működtetik. Az igazgató kitért a Google kkv-k számára szóló ingyenes képzési programjára, elismerve, hogy a Google-t nem az altruizmus motiválja, amikor saját szolgáltatásainak használatát tanítja meg a magyar cégeknek, de ezzel szerinte minden fél jól jár.
A modern technológiákat dicsérve elmondta, hogy
ma bárki létrehozhat egy céget, egy weboldalt, majd online hirdetéseivel akár Japán fogyasztókat célozhat meg anélkül, hogy valaha külföldön járt volna,
hogy külföldön munkatársai, vagy akár irodája lenne.
A Google-igazgató szerint hihetetlen lehetőség, hogy a magyar kkv-k akkor is csak egy kattintásra vannak vásárlóiktól, ha vevőik földrajzilag sok ezer kilométerre élnek. Aki ma Budapesten készít egy mobilalkalmazást, komponál egy dalt vagy készít egy fotót, az holnap már a világpiacon értékesítheti azt – mondta a techcég igazgatója.