Papokkal készült a NASA a földönkívüliekkel való nagy találkozásra

2022. január 30. 08:28

Egy részben a NASA által finanszírozott kutatás komoly visszhangot váltott ki a világban.

2022. január 30. 08:28
null
Takács Zsolt

A közösségi médiában számos bejegyzésben azt állítják, hogy a NASA csak azért vett fel 1,1 millió dollárért 24 teológust, hogy tanulmányozhassák, hogyan reagálnának az emberek, ha a tudósok idegen életet fedeznének fel a világűrben.

A bejegyzések szerzői szerint a NASA azért vette fel a teológusokat, hogy felkészülhessenek a földönkívüliekkel való közelgő kapcsolatfelvételre. A NASA álláspontja azonban nem egyezik a kommentelőkével.

A NASA Asztrobiológiai Intézetének korábbi vezetője, Carl Pilcher elmondta, hogy a teológusokat azért keresték fel, hogy áthidalják a tudomány és a vallás közötti szakadékot és „megvizsgálják, hogy milyen következményekkel jár a 20. század végi és a 21. század eleji tudomány eszközeinek alkalmazása olyan kérdésekre, amelyeket a vallási hagyományok már több száz vagy ezer éve vizsgálnak.”

Pilcher szerint „egyszerűen elképzelhetetlen” azt gondolni, hogy a Föld az egyetlen bolygó, ahol különböző életformák léteznek, „amikor ebben a galaxisban több mint 100 milliárd csillag van, és több mint 100 milliárd galaxis létezik a világegyetemben.”

A program – írja a The Times –

azt vizsgálta, hogyan reagálnának a világ főbb vallásai az idegen élet felfedezésének hírére.

Ez a munka azonban 2016 és 2017 között zajlott, és a 24 teológust nem közvetlenül a NASA alkalmazta.

A NASA szóvivője a Check Your Fact internetes portálnak elmondta: „A kutatás NASA által finanszírozott része 2017-ben zárult le, és a tanulmányban résztvevő kutatókat kizárólag a Center for Theological Inquiry választotta ki.”

„A NASA nem vett részt a kutatók kiválasztásában és a NASA-tól támogatásban részesülő személyek nem alkalmazottai, tanácsadói vagy szóvivői az ügynökségnek” – tette hozzá a NASA szóvivője.

Összesen 50 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Sincero
2022. május 26. 00:44
Imámomkat, rabbikat nem hívott a NASA? Hiszen a NASA az USÁ-ban van.
formaegy
2022. április 15. 19:43
Ha vannak földönkívüliek, akkor először Bident és bandáját küldjék el hozzájuk kísérleti alanynak jók lesznek. Majd következhet az EU vezetők bandája.
Robur
2022. március 31. 20:19
Mi köze ehhez a valláskárosultaknak? NASA írj be magadnak mínusz tíz pontot!
Akitlosz
2022. március 31. 20:19
A papok nem állnak le. Ha vannak földönkívüliek, akkor nyilván ők is isten teremtményei, tehát őket is be kell szervezni valami egyházba, hogy fizethessék az egyházadót. Vagyis izé ... meg kell nekik mutatni, hogy Jézus az ő bűneikért is szenvedett a kereszten.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!