Egyetlen ábrán a Tesla globális eladásai

2024. január 13. 15:45

Öt év alatt 800 százalékkal emelkedett a részvények értéke. A siker kulcsa a Model 3 és az Y volt.

2024. január 13. 15:45
Révész Béla Ákos
Révész Béla Ákos

A sikertörténet elég pontatlan kifejezés arra, amit a Tesla produkált az elmúlt öt esztendőben. A vállalat részvényeinek az értéke 800 százalékkal nőtt, az eladások száma pedig harmincszorosára emelkedett ugyanebben az időszakban.  

A Visual Capitalist ábráján (a CleanTechnica negyedéves eladási adatai alapján) látható, hogyan alakultak a Tesla eladási mutató 2016 és 2023 között. Az emelkedés 2018-ban kezdődött, és azóta is rendületlenül tart. Bár akadnak negyedéves bezuhanások, a vállalat minden esetben megrázta magát, és folytatta a menetelését.  

A Tesla S 2016 utolsó negyedévében 12 700 példányban kelt el, 2023 harmadik negyedében (az utolsó, összegzés előtti mért időszakban) 5985-ben. A másik kezdőmodell, az X az indulás évében 9500 esetben talált gazdára az utolsó negyedévben, hét évvel később tízezren vásárolták meg az autót. 

Jól látszik, mi történt, amikor a vállalat piacra dobta a luxusmodellek után a Model 3 és a Model Y terméket. Míg az első két típus branderősítő szerepet kapott, az olcsóbb és nagyobb számban gyártott modellek már a nagy menetelés mozgatórugói lettek.  

A Model 3 első mérhető adata 2017 utolsó negyedévéből származik, akkor 1550 darabot adtak el belőle. Ugyanez 2023 harmadik negyedévében már 117 074 volt. Az Y esetében még brutálisabb az ugrás: a 2020-as utolsó negyedév 35 123 darabjáról tavaly 302 ezerrel zárta a harmadik negyedévet a Tesla. 

Összesítve: a Model S-ből a gyártás óta mintegy 255 ezer talált gazdára, míg az X-ből 270 ezret vittek haza az új tulajdonosok. A Model 3 a bevezetés és a tavalyi harmadik negyedév között 2,165 millió, az Y-t pedig 2,162 millió esetben vitte haza valaki. 

 

Forrás: Visual Capitalist

A bökkenő  

Mindez remekül néz ki egy infografikán, ha azonban rápillantunk a tavalyi utolsó negyedévre, azt láthatjuk, hogy trónfosztás történt. A Tesla összességében megnyerte a 2023-as versenyt 1,81 millió leszállított járművel, míg a kínai BYD 1,58 millió elektromos példányt értékesített, az utolsó negyedévben azonban megelőzte a riválist: Elon Musk bevételeit 484 ezer új Tesla-tulajdonos gyarapította, a BYD pedig 526 ezer darabról állított ki számlát. 

 

Ezt is ajánljuk a témában

Fotó: MTI/EPA/Fazry Ismail

 

 

 


További cikkeinket, elemzéseinket megtalálják a makronom.hu oldalon. 


 

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!