Az elmúlt tíz évben sajnos nem történt semmi

2023. április 26. 11:20

Most pedig mindenki meg van lepve, hogy a Rákóczi út és a Kossuth Lajos utca lerobbantsága pedig évről évre új mélypontra jut.

2023. április 26. 11:20
null
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Tervünk a Rákóczi út megújítására 2013-ból. Bár a BKK honlapján azóta is kint van a tervet bemutató, 2014-et még jövő időben említő cikk, az elmúlt tíz évben sajnos nem történt semmi.

Most pedig mindenki meg van lepve, hogy sorban zárnak be a boltok, az ikonikus cukrászdából konditerem lesz, a Rákóczi út és a Kossuth Lajos utca lerobbantsága pedig évről évre új mélypontra jut.

A Rákóczi úti tengely az 1970-es évektől, a villamos és a zebrák megszüntetésével, a gyalogosokat árkádok alá és aluljárókba kényszerítő várospolitika révén vált teljesen alárendeltté az autóforgalomnak, hogy elférjen a 2x3 sáv, lehetőleg minél akadálytalanabbul, szintbeli gyalogos átkelések nélkül. Aztán a rendszerváltás után megnövekedett autóforgalom teljesítette be ezt a jövőképet és vált fokozatosan egyre barátságtalanabbá itt sétálni, amihez a túlméretezett belvárosi plázák elszívó hatása is hozzátette a magáét.

A Budapest Szíve programban az aluljáró megszüntetésével es a belvárosi utcák átmenőforgalomtól való mentesítésével 2011-14 között a Ferenciek tere környékén sikerült jelentősen javítanunk a helyzeten, mostanában a Blaha megújítása javított lokálisan a képen, de az egész tengely közterületeinek állapota összességében még így is lesújtó.

Amíg itt ennyi közúti sáv van, nincs megoldás a lecsúszás megállítására, a zöldítésre, a tágas járdák kialakítására – erről is szólt a tíz évvel ezelőtti BKK-s tervünk, tanulva az akkoriban ugyanilyen logikán frissen átalakított Károly körút példájából.”

Elsorvadásról posztolt Karácsony Gergely egy konditerem előtt

A főpolgármester szerint az „autópályaként" működő budapesti utak miatt elsorvad a gyalogosforgalom, és ezért történhet meg, hogy egy konditerem nyílik a Hauer helyén. Karácsony Gergely elborzadt annak a gondolatától, hogy a budapesti utak „autópályaként" is működjenek.

 

Nyitókép: Budapesti Közlekedési Központ

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 60 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
konfucius
2023. április 27. 08:58
Meglehetősen felháborító, hogy Vitézy egyetlen szót sem veszteget a Blaha "felújítás" kapcsán a Népszínház utcai villamosok kihozásának elmaradásáról, pedig ez lehetne pl az egyik első lépés a Rákóczi út rendbetétele felé. Helyette csak általánosságban puffog, főként az autósok ellen. Ennek mégis mi értelme van? Semmi. Majd ha minden mást rendehoztak azon az útvonalon, a p+r parkolóktól a felszíni közlekedésig, akkor magától fog csökkenni a forgalom (megszűnni NEM fog, ne is tessék álmodni róla, nincs máshol átkelni a Dunán, csak a városban lévő hidakon!), és akkor majd lehet szépen felszíni átalakítást végezni.
I.N.R.I.
2023. április 26. 23:28
Budapest 1900 és 1943 között volt a legszebb. Tiszta, rendes, kultúrált. Azóta lezüllött rendesen. Főleg a lakói. Elég megnézi egy mozgóképet! Tisztaság, szépség, fegyelmezettség. Még egy kövér embert sem lát az ember. Egyszerű de tiszta ruhákban, lassan, megfontoltan, kecsesen jártak az emberek. Mindenhol virágok, az utcaseprőknek nem is volt dolguk. Hihetetlen hová tudott ilyen gyorsan ennyire elfajulni egy város. Még a kommunizmusban is szebb volt.
pemete jakab
2023. április 26. 20:30
"Az elmúlt tíz évben sajnos nem történt semmi" Erre mennyi közpénzt költöttünk?
Reszelő Aladár
2023. április 26. 17:26
Ezek szerint Gelgőtől már azt a pénzt is elvették, amiből a sárga festéket vette. Ezért simán újraválasztják.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!