Visszavonul, hogy megújuljon az EXIT Magazin

2013. január 28. 21:03

Az Est Media felfüggeszti a budapesti EXIT Magazin kiadását, de a reklámpiac alakulásától függően a programajánló több platformon is újraindulhat – tudatta a cég hétfő esti közleményében.

2013. január 28. 21:03

Az Est Media Nyrt. felfüggeszti az EXIT Magazin kiadását. Az ingyenes – kizárólag a reklámokból fenntartott – lap a csökkenő belső fogyasztással párhuzamosan beszűkült magyar hirdetési piacon az utóbbi időszakban egyre nehezebb körülmények között működött, ráadásul az év első hónapjaiban a reklámköltés historikusan is lényegesen alacsonyabb mint az év későbbi részében – közölte a cég. A cégcsoport a jövőben szeretné újrapozicionálni a lapot, majd a hazai reklámpiac alakulásától függően akár több platformon is újraindítani azt. A döntésben az is szerepet játszik, hogy így a médiavállalat erőforrásait a nagyobb múltú és presztízsű Pesti Est termékcsaládra, annak további fejlesztésére tudja összpontosítani mindhárom (print, online és mobil) platformon – ismerteti a közlemény.

A cégcsoport másik programkalauz-családja, a piacvezető Pesti Est és az országos Est Lapok továbbra is a megszokott formátumban lesznek elérhetőek.

A közlemény idézi Pankotai Csabát, az Est Media Nyrt. vezérigazgatóját, aki szerint jelenleg nem fér el két ilyen közelálló termék a beszűkült magyarországi nyomtatottsajtó-piacon. Az Est Media az EXIT kiadásának szüneteltetése ellenére továbbra is megőrzi vezető helyét az ingyenes programkalauzok piacán – tette hozzá.

Az Est Media Nyrt. hazai középvállalkozás, a nemzetközi médiaszektor egyetlen tőzsdei reprezentánsa a Budapesti Értéktőzsdén. A médiacsoport portfóliójába tartozik Magyarországon: a Pesti Est, az Est Lapok és az EXIT magazin, valamint az est.hu és egyéb website-ok, a mobilEST okostelefonos alkalmazás, továbbá számos egyéb print és online kiadvány. Romániában a Şapte Seri termékcsalád, a sapteseri.ro portál, a Şapte Seri okostelefonos programajánló és egyéb print és online kiadványok, Bulgáriában a Programata termékcsalád, a programata.bg portál, a Programata okostelefonos programajánló és egyéb print és online kiadványok tartoznak az érdekeltségébe. Emellett a cég résztulajdonos a piacvezető magyar fesztiválszervező cégben, a Sziget Kft.-ben, további 49 százalékos részesedésére vételi joggal is rendelkezik.

Az Est Media alaptőkéje 3,96 milliárd forint, árbevétele a 2011-ben csaknem 6,5 milliárd forint volt – áll a közleményben.

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Samsa
2013. január 28. 22:25
Exitál, mint a print anyagok többsége.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!