Vitézy válaszolt Lázárnak: Bízom benne, hogy mielőbb sikerül ezen a mesterséges főváros-vidék szembeállításon túllépni

2023. március 26. 16:44

A korábbi államtitkár nem ért egyet a miniszter azon kijelentésével, miszerint a budapesti vasúti hálózat fejlesztése „presztízsberuházás”, helyette vidéken kell fejleszteni.

2023. március 26. 16:44
null

Vitézy Dávid, korábbi közlekedésért felelős államtitkár a Facebook-oldalán reagált lapunk Lázár Jánossal készített interjújára.

Az ajtóm mindenki előtt nyitva áll - Lázár János a Mandinernek

Ha minden alkalommal a budapesti életminőség-növelő fejlesztéseknek adnánk elsőbbséget a vidék létfontosságú beruházásaival szemben, akkor kettészakítanánk Magyarországot – mondja Lázár János. Mi lesz a leállított állami beruházásokkal? Milyen a viszonya Karácsony Gergellyel? Hogyan szavazna most az uniós tagságról? Interjú az építési és közlekedési miniszterrel.

Lázár János az interjúban kifejtette a budapesti tervek kapcsán, hogy „tévedés ne essék, szeretnénk az itt élők életét is megkönnyíteni, például a hévvonalak fejlesztésével vagy azzal, hogy még a saját polgármestereik populizmusától is igyekszem megvédeni a déli körvasút projektjét, de

Vitézy ezzel szemben kifejtette a Facebook-oldalán, hogy „bár óriási versenyben, számos más uniós tagállam pályázatát megelőzve közvetlen, azaz nem eleve az országnak járó európai uniós forrást nyertünk el a továbbtervezésre, sajnos a támogatási szerződést a közlekedési tárca jelenlegi vezetése nyilvános magyarázat nélkül felmondta és a forrást visszaadta, a pénz így más uniós országok közlekedési projektjeit finanszírozza majd, ha jól hallani, a Balti-államok fővárosait összekötő új vasútvonal kapja meg”.

Az interjú kapcsán hozzátette Vitézy, hogy bízik abban, hogy „mielőbb sikerül ezen a mesterséges főváros-vidék szembeállításon túllépni, mivel a vasúti hálózat fejlesztése ilyen logikán egész egyszerűen nem tud eredményes lenni. Érdekes módon az autópályák kapcsán ezt minden döntéshozó érti is. [...] Ugyanez a helyzet vasúton is Magyarország és a vasúti hálózat történetének és szerkezetének köszönhetően”.

Nyitókép: MTI/EPA/Martin Divisek

Összesen 69 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Trilógia
2023. március 27. 10:55
Főváros-Vidék mesterséges ellentét? Most így hívják? Anno népi-urbánus volt a "művészneve" Akkor az olyan értelmiségi volt!
TMATMA
2023. március 27. 00:57
Vitézy úr téved, de természetes a nyilatkozata. A farkas és a bárány esete, a kizsákmányoló és a kizsákmányolt ellentéte. Pest vármegyében különösen vérlázító a helyzet. Debrecennyi ember utazik be nap mint nap dolgozni, az ő általuk megteremtett iparűzési adót el kellene vonni Budapesttől és Pest vármegye településeit kellene lakosság arányosan igazságosan kiszolgálni belőle.
lofejazagyban
2023. március 26. 23:56
Vitézy, ha nem lennél rokon, akkor ahelyeden lennél, valahol a semmi közepén.
Kürti Gábor
2023. március 26. 22:06
Én a lajosmizsei vonalon járok a Nyugatiba. Több tíz kilométeren keresztül 40 km/h a maximum sebessége. Múltkor leelőzte a Nagykőrösi út melletti akadálytalan egyenes pályánál egy országúti bringás. Ha ez így marad, az persze nekem külvárosinak is rossz (36 perc 22 helyett), de a felsőpakonyiak, gyáliak, ócsaiak, dabasiak sokkal többet szenvednek miatta.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!