Koch bíboros szerint elképzelhetetlen a II. vatikáni zsinat megkérdőjelezése

2013. január 17. 08:51

A katolikus egyház nem változtathatja meg álláspontját a II. vatikáni zsinattal (1962-65) kapcsolatban, beleértve a katolikus egyház és a nem keresztény vallások kapcsolatáról szóló, „Nostra Aetate” kezdetű nyilatkozatot is – jelentette ki Kurt Koch bíboros, a Keresztény Egység Előmozdításának Pápai Tanácsa elnöke.

2013. január 17. 08:51

Az egyház „nem kérdőjelezheti meg a zsinatot. Ez elképzelhetetlen. A Szentatya sem tagadhatja meg tanítóhivatalát” – mondta a bíboros, aki annak kapcsán erősítette meg ezt a katolikus-zsidó kapcsolatokra vonatkozóan, hogy a közelmúltban a tradicionalista Szent X. Pius Papi Testvériség (lefebvristák) vezetője azt mondta, a zsidók az egyház ellenségei.

A zsidók testvéreink, különösen abból a nézőpontból, ahogyan XVI. Benedek pápa tekint a két testamentum egységére, elválaszthatatlanul kapcsolódunk a zsidókhoz. Ez nyilvánvaló a Nostra Aetate zsinati nyilatkozatból is. A katolikus egyházban nincs vita arról, hogy ez a nyilatkozat máig érvényben van. Csupán egy kis csoport, a lefebvristák utasítják el, akik ellenzik az ökumenikus párbeszédet, a zsidókkal való kapcsolatot és a vallásszabadságot” – magyarázta a pápai tanács elnöke, aki hozzátette: „ha egy csoport nem fogadja el a zsinatot vagy az egyházi tanítóhivatalt, az felteheti magának a kérdést, hogy egyáltalán katolikus-e”.

Federico Lombardi atya, vatikáni szóvivő előzőleg leszögezte Bernard Fellay püspöknek, a lefebvristák vezetőjének kijelentésével kapcsolatban, hogy „az antiszemitizmus minden formája nem keresztényi magatartás, és a katolikus egyháznak minden erejével küzdenie kell ellene”.

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Csomorkany
2013. január 21. 18:03
Mondjuk a II. Vatikáni Zsinat egészében történő megtagadása azért nagy tudathasadás, lévén szó egy pápa által elfogadott egyetemes zsinatról. Nem vitatva, hogy a Zsinat sok zűrzavart hozott, azért nagyon nagy szükség volt rá. Ami engem illet, eléggé kívülről érkezvén az egyházba, nem hiszem, hogy egy zsinat előtti logikájú egyházba is eltaláltam volna.
Blogin
2013. január 20. 15:33
Egyáltalán nem erős, sőt már filoszemitizmussal lehet vádolni a katolikus egyházvezetést. Annyira meg akarnak felelni a nemzetközi nyomásnak, hogy sokszor már túlzásba is esnek: nem kell térdepelve könyörögni a bocsánatért, egyszerűen a tanítás szerinti szeretettel kell beszélni. Ahol erre nincs igény, onnan el lehet jönni, s még a port is letörölni a lábunkról (ahogy Krisztus mondja). A Pius Testvériségre nem az antiszemitizmus jellemző, hanem a tradicionális katolicizmus (amely nem egyenlő a fundamentalizmussal). A II. Vatikáni Zsinatot egészében tagadják meg, de például holokauszttagadó püspöküket maguk zárták ki. (Az is érdekes történet egyébként, de ilyen belső ügyekkel ilyen felületen nem igazán lehet hatékonyan foglalkozni.)
Az évek meg a rutin
2013. január 19. 20:22
Elképesztő, hogy a zsidó Jézust Megváltóként hirdető egyházban, melynek templomaiban zsidó prófétákról olvasnak fel szent szövegeket, még mindig ennyire erős az antiszemitizmus.
flora_
2013. január 17. 10:20
Mindig megnyugtat, amikor azt tapasztalom, hogy legalább a Vaticánban nem kritizálják a zsinatot:) Aggaszt a fundamentalista előretörés, a hitvédők, akik pápábbak a pápánál...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!