Erőteljes 5G verseny alakult ki a kínai üzemeltetők között

2021. április 17. 19:28

A kínai hatóságok végre tisztáztak egy, az 5G körüli rejtélyét: Miszerint hány 5G előfizetőjük is van? A MIIT (Ipari és Informatikai Minisztérium) kínai távközlési szabályozó válasza pedig, hogy 260 millió, legalábbis egy februári statisztika alapján. Ez nagy szám és jóval több, mint a világ többi részének együttvéve, de még mindig messze van a három vezető szolgáltató által igényelt 361 milliótól.

2021. április 17. 19:28
null

Az 5G az új gazdasági modell egyik alappillére 

Ennek oka az "5G csomagok" eladásának és számlázásának gyakorlata, amely magában foglalja a 4G és 5G eszközöket használó ügyfeleket. A rekord számok februárban így alakultak: a China Mobile 173,2 millió csomagügyfelet, a China Telecom 103,4 milliót és a China Unicom 84,5 milliót számlált. 

Noha a hivatalos statisztikák felfújása az országban nemzeti sportnak számít, ebben az esetben az üzemeltetők nagyobb számának célja, hogy megmutassák a vezetőknek, hogy milyen gyorsan növekszik az 5G, hiszen a technológia várhatóan a következő évtizedben a digitális gazdaságot hajtja majd. 

Ezért az agresszív bevezetés, mintegy 780 000 bázisállomás telepítésével nagy lefedettség biztosítása az első szintű városokban, és az alap lefedettség legalább 300 másik városban. 

A piacot három vezető szolgáltató uralja 

A három szolgáltató az elmúlt hetekben tett bejelentései azt jelzik, hogy együtt hatalmas összegű, 173 milliárd jüant (26,5 milliárd dollárt) költöttek az 5G-re, és nem lassulnak; további 185 milliárd jüant különítettek el 2021-re. 

Árazásuk, a kormánytisztviselők bátorításával, szintén agresszív, a China Mobile 5G belépési csomagja mindössze 128 jüanba (19,56 USD) kerül. A nemzeti befektetési célok elérése érdekében a nagy beruházások és a mérsékelt árképzés eredményeként az eredmények kevés nyereséget jeleznek az eddigi erőfeszítésekért. 

Ez különösen igaz a China Mobile-ra, amely 1 százalékos nyereségnövekedést tudott elérni, de a hatalmas 5G-alapbázis ellenére újabb csökkenést regisztrált a mobil ARPU-ban. Ezzel szemben a China Unicom-nál és a China Telecom-nál – akik szerint az ügyfelek csaknem egynegyede 5G-t alkalmaz –, a fejlődés néhány jele mutatkozott. 

A China Unicom 4 százalékkal növelte az ARPU-t, míg a China Telecom az 5G ARPU-t közel 50 százalékkal jelentette a kevert ARPU fölött. 

De mi az az ARPU? 

Az egy felhasználóra eső átlagos bevétel, az ARPU, olykor egységenkénti átlagos bevételnek is neveznek. Az ARPU-t, mint mérőszámot elsősorban a fogyasztói kommunikációs, digitális média- és hálózati vállalatok által használják. Az előfizetői szolgáltatásokkal dolgozó vállalatok alkalmazzák, mint az internet és telefonszolgáltatók. 

Fejlődő szegmensek

A China Mobile egyik nyertese a szélessávú hozzáférés volt, amely 17 százalékkal nőtt, miközben a China Telecom és a China Unicom is nagy lépéseket tapasztalt az intelligens otthoni szolgáltatásai terén. 

Az 5G-vertikális törekvéseik ösztönzésére a vállalati szegmens erőteljesen növekedett, miközben a kínai vállalkozások magukévá tették a digitális átalakulást. A China Mobile új alkalmazásai és információs szolgáltatásai 22 százalékkal nőttek, míg a China Telecom ipari felhő üzletága 58 százalékkal bővült, és a vállalkozások az értékesítés több mint ötödét teszik ki. 

A China Unicom üzleti szolgáltatásaiból származó bevételek közel harmadával nőttek, és most a bevételek 16 százalékát teszik ki, ami közel kétszerese a két évvel ezelőtti szintnek. Egy dolog, amely nem változott 2020-ban, az a China Mobile dominanciája a távközlési piacon, amely a bevételek 52 százalékát és a nettó nyereség 76 százalékát tette ki. 
 

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!